تبیین تأثیر هجرت امام رضا(ع) بر ترویج دانش و کتاب در جهان اسلام

تبیین تأثیر هجرت امام رضا(ع) بر ترویج دانش و کتاب در جهان اسلام


​​​​​​​سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با همکاری کتابخانه تخصصی امام رضا(ع) در هفته کتاب و کتاب‌خوانی، نشست تخصصی «تأثیر هجرت امام رضا(ع) بر ترویج دانش و کتاب در جهان اسلام» را در تالار کنفرانس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار کرد. 
به گزارش آستان‌نیوز، محمدهادی زاهدی در این نشست گفت: تمامی دانش‌ها در زمینه آفریدگان خدا و قدرتی که خداوند به هستی بخشیده می‌اندیشند و حتی مادی‌گرایان در تلاش برای توسعه فهم انسان از قدرت الهی هستند. 
وی ادامه داد: هر کتابی که مبتنی بر عقل و علم باشد و انسان را یک قدم جلو ببرد مقدس است، اما مقدس نه از این باب که دیگر چون و چرایی در آن نیست. 
زاهدی اظهار کرد: تمدن ایران از تمدن هند، یونان و بین‌النهرین بهره گرفته اما این تمدن حاصل جمع آن‌ها نیست بلکه پرورش یافته تمامی آن‌هاست. 
مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی به امامت رسیدن امام رضا(ع) را در لحظه حساس تاریخ برای تعاملات فرهنگی عنوان کرد و افزود: تصحیح باورها، تبیین مسیر و نشان دادن راه‌ها، سازماندهی علویان در مسیر فرهنگ و مبارزه با تفکر غالیان از جمله اقدام‌های ایشان بود که نقطه عطفی را در جهان اسلام ایجاد کرد، همچنین حضور امام رضا(ع) در مناظرات پژواک گسترده‌ای در جهان پیدا کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه