تولید کارت و چیپ مخصوص کارت هوشمند ملی در داخل کشور

تولید کارت و چیپ مخصوص کارت هوشمند ملی در داخل کشور

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی با تأکید بر اینکه دفاع از مرزهای تابعیتی و هویتی نیازمند کار فرهنگی و همه‌جانبه است، گفت: فرهنگ استفاده و مراقبت از مدارک هویتی و تابعیتی به نوعی با امنیت کشور در ارتباط است.


غلامحسین قنبری در مراسم معرفی سامانه هویت یکتای ایرانیان (سهیم) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت مصمم است ارائه خدمات با استفاده از فضای مجازی بیش از پیش گسترش یابد، ادامه داد: ثبت احوال در رأس مرزهای هویتی و تابعیتی است و یکی از اهداف این سامانه کاهش آسیب‌های ناشی از مفقود شدن مدارک هویتی و تابعیتی است.
وی افزود: این سامانه کاملاً تعاملی، دوسویه و تسهیل‌کننده ارائه خدمات است و برای نخستین بار اطلاعات خانوادگی فرد را در اختیار او قرار می‌دهد.
وی در ادامه با ارائه آماری با اشاره به اینکه در سال جاری 2میلیون و 512هزار و 500 شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15سال صادر شده است، عنوان کرد: کل شناسنامه‌های مکانیزه صادر شده در مشهد تاکنون 2میلیون و 614هزار و 912جلد بوده است. وی با خودداری از اعلام آمار ازدواج و طلاق در استان؛ میزان ولادت در استان در هفت ماه سال جاری را 59هزار و 762مورد و در مشهد 32هزار و 595مورد اعلام کرد و افزود: میزان وفات در همین مدت در استان 89هزار و 330 مورد و در مشهد 9هزار و 944 مورد بوده است.
وی جمعیت واجد شرایط که درخواست کارت ملی هوشمند داده‌اند را در استان 4میلیون و 950هزار نفر اعلام کرد و افزود: 53هزار و 713نفر تاکنون هیچ اقدامی برای کارت ملی انجام نداده‌اند.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص تأخیر در صدور کارت‌های ملی گفت: با تدابیر اندیشیده شده در چند شرکت‌ دانش‌بنیان وابستگی ما برای تولید کارت خام و همچنین چیپ مخصوص کارت برطرف شده و تمامی مراحل تولید کارت در داخل کشور انجام می‌شود و از این پس صدور کارت‌های ملی با سرعت بیشتری همراه خواهد بود.
وی همچنین با تأکید بر اینکه ما هیچ وظیفه‌ای نسبت به صدور مدارک هویتی برای اتباع غیرمجاز نداریم، افزود: تاکنون 392شناسنامه برای فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی در استان صادر شده است. پرونده 785  نفر در استان که ادعای ایرانی بودن دارند و درخواست مدارک هویتی داده‌اند در دست بررسی است.

خبرنگار: مهدی توحیدی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه