تأخیر 71هزار و 600 دقیقه‌ای پروازها در مهر‌ماه!

مدیر روابط عمومی فرودگاه مشهد:

تأخیر 71هزار و 600 دقیقه‌ای پروازها در مهر‌ماه!

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد از تأخیر ۳۶ درصدی پروازهای فرودگاه مشهد در مهر ماه خبر داد.


حسن جعفری اظهار کرد: در مهر ماه سال جاری 4هزار و 893 پرواز در فرودگاه مشهد انجام شده که نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.
وی افزود: همچنین ۶۶۲ هزار و ۹۳۲ مسافر در فرودگاه بین‌المللی مشهد در مهر ماه جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مهر سال گذشته ۳۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد درباره میزان پروازها و جابه‌جایی مسافران داخلی در مهر ماه نیز خاطرنشان کرد: 4 هزار و 31 پرواز داخلی در مهر ماه نشست‌ و برخاست داشته که این رقم نسبت به مهر ماه سال گذشته ۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد. به گزارش ایسنا، جعفری ادامه داد: نشست و برخاست‌های پروازهای داخلی در شهریور ماه نسبت به ماه پیش از آن یک درصد، جابه‌جایی مسافران داخلی ۲درصد، نشست و برخاست پروازهای خارجی ۱۰ درصد و جابه‌جایی گردشگران خارجی نیز ۱۵ درصد کاهش داشته است.
وی تصریح کرد: از 2 هزار و 444 پرواز خروجی که در مهر ماه ۱۴۰۱ انجام شده ۸۷۶ پرواز (۳۶درصد همه پروازها) با تأخیر۳۰ دقیقه‌ای و یا بیشتر انجام شده که مجموع تأخیرها به بیش از ۷۱ هزار و ۶۰۰دقیقه می‌رسد؛ به عبارت دیگر به طور متوسط هر پرواز تأخیردار با حدود ۸۲ دقیقه تأخیر انجام شده است.
جعفری در خصوص علت تأخیر پروازها بیان کرد: تأخیر عمده‌ پروازها به دلیل تأخیر در ورود هواپیما، نقص فنی، عملکرد شرکت هواپیمایی، تعویض هواپیما، سوخت‌رسانی و... بوده است. همچنین ۶۴ درصد پروازها بدون تأخیر و یا با تأخیر کمتر از۳۰ دقیقه انجام شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه