مشکل جدی پزشکی قانونی نداشتن ساختمان مناسب است

مشکل جدی پزشکی قانونی نداشتن ساختمان مناسب است

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چالش‌های پزشکی قانونی استان در اختیار نداشتن مکان‌های مناسب برای ارائه خدمات است.


دکتر سیدآریا حجازی افزود: در شهرستان‌ها برای ایجاد مکان مناسب در ابتدا با سرعت عمل منازل مسکونی خریداری و تبدیل به واحد‌های پزشکی قانونی شد، اما هم اکنون این منازل به علت افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان و افزایش کارکنان در عمل پاسخگوی این حجم از مراجعه‌کننده نیست و این منازل نیازمند بازسازی و بهینه‌سازی هستند.
وی افزود: در این راستا سازمان پزشکی قانونی کشور اقدام کرده و سه مرکز در خراسان رضوی در دست ساخت است.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی ادامه داد: در مرکز پزشکی قانونی خراسان رضوی در مشهد نیز مکان مناسبی برای مراکز معایناتی وجود ندارد که همین امر سبب انتقال صف انتظار به فضای باز می‌شود.حجازی بیان کرد: دومین چالش پزشکی قانونی خراسان رضوی نبود سالن تشریح در سطح استان است که این امر سبب می‌شود مردم برای دریافت جواب مناسب، اجسادشان را به مرکز استان ارجاع دهند.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی تأکید کرد: چالش دیگر این سازمان فرسودگی تجهیزات است که نیازمند حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است و در این راستا سازمان پزشکی قانونی کشور از طریق هیئت امنای ارزی، اقدام به تأمین اعتبار برای خرید یک دستگاه جدید مرتبط با ژنتیک برای این استان کرده و تأمین و به‌روزرسانی سایر تجهیزات نیازمند اعتبار استانی است.
کمبود زیرساخت‌های سخت‌افزاری و تجهیزات پزشکی قانونی در شهرستان‌های خراسان رضوی در سال‌های اخیر همواره  مورد درخواست شهروندان بوده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه