جریمه 50میلیون تومانی در انتظار شکارچی قوچ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مشهد خبر داد

جریمه 50میلیون تومانی در انتظار شکارچی قوچ

در پی دو عملیات دقیق محیط‌‌بانان مشهدی، سه شکارچی غیر مجاز دستگیر شدند که در زمینه شکار قوچ و پرنده‌های وحشی فعالیت می‌کردند.


​​​​​​​
هادی موسی‌پور، رئیس اداره حفاظت محیط زیست مشهد در تشریح زوایای این اقدام گفت: پیرو کسب خبری مبنی بر خرید و فروش سلاح و مهمات و همچنین شکار غیر مجاز از ناحیه فردی در محدوده کلانتری ثامن، موضوع طبق تعامل خوبی که میان پلیس و این یگان وجود دارد، به اطلاع فرمانده کلانتری ثامن رسید. از همین رو انجام عملیات مشترک در دستور کار قرار گرفت.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مشهد تصریح کرد: در نهایت پس از چند روز کار اطلاعاتی و میدانی، رد عامل این اقدام در محدوده کلانتری مذکور زده شد و دستور ورود به محل حضور نخستین شکارچی غیر مجاز توسط مقام قضایی صادر شد و در اختیار مأموران دولتی قرار گرفت.
وی بیان کرد: با ورود غافلگیرانه به خانه امن این شکارچی حرفه‌ای، محل مورد بازرسی قرار گرفت که دو قبضه اسلحه شکاری گلوله‌زنی غیر مجاز (قاچاق) به همراه مهمات مربوط، تعداد 80 تیر فشنگ کالیبر 12، یک دستگاه دوربین چشمی، دستگاه فشنگ پر کن، اجزای بدن دو رأس قوچ وحشی، مقداری مشروبات الکلی و... کشف و ضبط شد.
هادی موسی‌پور بیان کرد: پس از هماهنگی با مقام قضایی، متهم روانه بازداشتگاه شد. همچنین ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست از بابت شکار دو رأس قوچ وحشی مبلغ 500میلیون ریال بوده که متهم ملزم به پرداخت آن است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مشهد ادامه داد: در مأموریت دیگری که باز هم با همراهی و همکاری عوامل انتظامی در کلانتری ثامن صورت گرفت، عاملان شکار، صید و خرید و فروش پرندگان وحشی دستگیر شدند که از ناحیه متهمان 30قطعه چکاوک وحشی، 9 قطعه سهره پيشانی سرخ، یک قطعه بلبل خرما کشف شد. در این زمینه دو نفر دستگیر و پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.
وی در پایان از تعامل و همکاری خوب و ارزشمند مأموران انتظامی در کلانتری ثامن برای مأموریت‌های انجام شده قدردانی کرد.

خبرنگار: عقیل رحمانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه