بولتن‌ها، حربه جدید ضدانقلاب در جنگ ترکیبی

بولتن‌ها، حربه جدید ضدانقلاب در جنگ ترکیبی

زارع  

در ادامه جنگ هیبریدی جریان ضدانقلاب علیه کشورمان طی روزهای گذشته، یک گروه هکری ادعا کرده که توانسته سرورهای یکی از خبرگزاری‌های مطرح کشور را هک کند و به محتوای یک بولتن محرمانه دست پیدا کند.


​​​​​​​بولتن‌ها، نشریات غیررسمی هستند که همه اطلاعات موجود درباره یک موضوع اعم از تأیید‌ شده یا نشده را به ‌منظور ارائه به نهادهای خاص جمع‌آوری می‌کنند. 
گروه هکری همچنین یک فایل پی‌دی‌اف را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته و ادعا کرده این بولتن برای فرمانده کل سپاه پاسداران تهیه شده است. 
در این فایل 123 صفحه‌ای اطلاعات مختلفی موجود است، اما در ورودی هر دسته از اطلاعات به صراحت از عنوان «شنیده‌ها» استفاده شده است. به‌ عنوان مثال در مقدمه این بولتن آمده است که هدف از تهیه آن صرفاً آشنایی با شایعات فضای مجازی و شبهات درباره اوضاع اخیر کشور بوده است. 
همچنین در بخشی از این فایل با عنوان «شنیده‌های مربوط به مقام معظم رهبری» اخبار و اطلاعات مختلفی بدون ذکر هیچ منبع و مسندی منتشر شده است. 
وجود همین بخش در این بولتن واکنش‌هایی هم به‌ دنبال داشت؛ به‌ عنوان نمونه یکی از کاربران با ادبیاتی طنزگونه گفته است: «کسانی که این فایل را منتشر کرده‌اند گویا خواسته‌اند به ما بگویند، مسئولین رده اول کشور از طریق بولتن با یکدیگر جلسه می‌گذارند، نه 
حضوری». 
مهدی فضائلی، معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب هم در توییت‌هایی جداگانه ضمن مشکوک دانستن این حرکت، از همه خواست هر گونه نقل قول رهبر انقلاب را فقط با ارائه سند دقیق قبول کنند. او نوشت: «علاوه بر آنکه اغلب اخبار و مواضع منسوب به رهبری در بولتن خبری یک مجموعه رسانه‌ای، به ‌دلیل غیردقیق، ناقص و گاه جعلی بودن غیرمعتبر است، باید به اغراض شوم دشمن توجه داشت که اخباری دروغ را به عنوان اخبار این بولتن محرمانه مطرح کند».

برچسب ها :
ارسال دیدگاه