امنیت عمومی، خط قرمز است

وزارت امورخارجه اعلام کرد غرب باید از میزبانی و پشتیبانی تروریست‌ها دست بردارد

امنیت عمومی، خط قرمز است

بااجرای حکم یکی از عناصر مسلح اغتشاشات اخیر، روز گذشته بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه علیه ملت ایران، در صفحه توییترش با تطهیر تروریست‌ها، اعمال قانون آن‌ها از سوی نهادهای قضایی کشورمان را زیر سؤال برد و با سیاه‌نمایی مدعی شد در تلاش برای پاسخگو کردن نظام ایران است.


یک‌منبع دیپلماتیک داخلی نیز ‌از ‌احضار سفیرکشورمان در آلمان به بهانه اعمال قانون برهم زنندگان نظم عمومی خبرداد. در همین باره «آنالنا بربوک» وزیرخارجه آلمان نیز با انتشار متنی قوانین کشورمان را زیرسؤال برد و از تروریست‌های مسلح حمایت کرده است. دولت کانادا نیز در ادامه دومینو حمایت از تکفیر و افراط‌گرایی، با اتهام واهی نقض حقوق بشر تحریم‌هایی را علیه افراد و نهادهای کشورمان اعمال کرد. تحریم‌ها شامل ۲۲ فرد در ایران، از جمله مقامات ارشد قوه قضائیه، زندان‌ها، برخی مقامات در رسانه‌های دولتی می‌شود. در همین راستا، وزارت خارجه کشورمان ، شب گذشته به اظهارات مداخله جویانه برخی از کشورها و مقامات اروپایی به دنبال اجرای حکم محسن شکاری واکنش نشان داد و در صفحه توییتر وزارت خارجه در این باره آمده است: ایران در مقابله با اغتشاشات، نهایت خویشتن‌داری را به خرج داده و بر خلاف بسیاری از رژیم‌های غربی که حتی معترضان مسالمت‌جو را نیز بدنام و با خشونت سرکوب می‌کنند، از روش‌های متناسب و استاندارد ضداغتشاش بهره گرفته است. 
همین امر برای روند قضایی نیز صادق است. اما امنیت عمومی، خط قرمز است. حمله مسلحانه و تخریب‌گری قابل تحمل نیست، حتی برای آن دسته از رژیم‌های غربی که فرصتی یافته‌اند تا ریاکارانه برای ایران خطابه بخوانند. غرب باید به جای نمایان کردن صادق نبودن خود، از میزبانی، پشتیبانی و تشویق تروریست‌ها دست بردارد.  موضع‌گیری‌های نابخردانه غرب و آمریکا علیه ایران در حالی مطرح می‌شود که این روزها انگلستان به عنوان یکی از مدعیان حقوق بشر در عرصه آزادی بیان و تجمعات، خود با چماق حقوق بشر در حال سرکوب معترضان و شهروندان بریتانیایی است. براساس آمار وزارت کشور انگلستان، بیش از ۳۵۰ معترض محیط‌ زیستی مخالف پروژه‌های نفتی و گازی در انگلیس از آغاز‌ماه اکتبر‌۲۰۲۲ در لندن دستگیر شده‌اند. به گفته «سوئال براورمن» به پلیس انگلیس اختیارات جدیدی داده خواهد شد تا رویکرد سخت‌تری  درقبال برخی اعتراض‌ها اتخاذ کند.

خبرنگار: حسین محمدی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه