خراسان جنوبی بدون سرقت‌های خشن و مسلحانه

رئیس پلیس آگاهی این استان خبر داد

خراسان جنوبی بدون سرقت‌های خشن و مسلحانه


سرهنگ صادقی گفت: بیشتر سرقت‌ها در خراسان جنوبی، سرقت‌های خرد است و سرقت‌های مسلحانه و خشن نداریم.
رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی در شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تا ۲۷ آذر ماه 6 هزار و ۷۹۴ فقره سرقت در خراسان جنوبی رخ داد که 4 هزار و ۶۵۲ مورد کشف شده است. سرهنگ صادقی با اشاره به اینکه در آذر ماه امسال شاهد کاهش سرقت در خراسان ‌جنوبی بوده‌ایم، گفت: این استان از نظر وقوع سرقت رتبه ۱۴ کشور و در حوزه کشف سرقت رتبه ۶ کشوری را دارد.
وی گفت: به طور متوسط روزانه در خراسان جنوبی ۲۵ فقره سرقت داریم و همچنین هر روز بیش از ۱۷فقره سرقت کشف می‌شود.
رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی افزود: حدود ۶۳درصد سرقت‌های خراسان‌ جنوبی در شهر بیرجند، ۱۰ درصد در شهر طبس و 7 درصد سرقت‌ها نیز در شهرستان قاین رخ داده است.
وی گفت: فقر و بیکاری، اعتیاد، سهل‌انگاری مردم در حفظ اموال و پایین بودن هزینه ارتکاب جرم از مهم‌ترین علل افزایش سرقت است.
سرهنگ صادقی با اشاره به اینکه به طور متوسط در شهر بیرجند روزانه ۱۶ فقره سرقت رخ می‌دهد، افزود: بیشترین سرقت‌ها مربوط به شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین است. وی گفت: از ابتدای سال ۲۰ مرحله طرح مقابله‌ با سرقت اجرایی شده است.
رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: 
در راستای اجرای این طرح‌ها ۶۸۹ متهم دستگیر و هزار و ۵۲ فقره سرقت نیز کشف شده است.
به گزارش صدا وسیما، سرهنگ صادقی گفت: همچنین از ابتدای سال ۲۹ باند سرقت در خراسان جنوبی شناسایی شده که این باند‌ها سرقت‌های زنجیره‌ای انجام می‌دادند.
همچنین در این جلسه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: یکی از مواردی که می‌تواند وقوع سرقت را در خراسان جنوبی کاهش دهد، افزایش دوربین‌های مدیریت شهری است.
حجت‌الاسلام وحدانی‌نیا با اشاره به اینکه این دوربین‌ها علاوه بر دوربین‌های مبادی ورودی و خروجی شهر‌هاست، افزود: یکی از علل مهم سرقت در خراسان جنوبی، موضوع اعتیاد است.
حجت‌الاسلام وحدانی‌نیا افزود: باید شرایط به گونه‌ای باشد که اگر پلیس یک معتاد متجاهر را دستگیر کرد، نگوییم جا و مکان برای نگهداری او نداریم. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: به موازات برخورد با سارق باید با مالخر‌ها نیز برخورد کنیم.
حجت‌الاسلام وحدانی‌نیا گفت: این موضوع از آن نظر دارای اهمیت است که تا مالخر‌ها نباشند، سارق‌ها امکانی برای فروش مال مسروقه ندارند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌ جنوبی افزود: با توجه به اینکه بخشی از سرقت‌ها مربوط به ساختمان‌های نیمه‌کاره است، طرح جهش تولید مسکن باید پیوست انتظامی داشته باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه