افزایش ۲۰۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به مشهد

افزایش ۲۰۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به مشهد


مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد از افزایش ۲۰۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به مشهد در هشت ماه ابتدای سال جاری خبر داد.
حسن جعفری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان تغییرات پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد اظهار کرد: در همین مدت حدود ۳۸هزار پرواز در این فرودگاه نشست و برخاست داشته‌ که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۲۶ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: همچنین در این مدت بیش از 5میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد جابه‌جا شده‌اند که این تعداد نسبت به هشت ماه ابتدای سال ۱۴۰۰، حدود ۶۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین بیش از 4میلیون و ۱۸۰ هزار مسافر داخلی جابه‌جا شده‌اند که‌ این رقم نسبت به هشت ماه ابتدای سال ۱۴۰۰ حدود ۵۳ درصد رشد نشان می‌دهد.
جعفری در خصوص تغییرات پروازهای خارجی یادآور شد: در هشت ماه ابتدای امسال بیش از 7هزار پرواز خارجی در فرودگاه مشهد نشست و برخاست داشته که نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته ۱۴۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین در این مدت بیش از ۹۷۷ هزار گردشگر خارجی در فرودگاه مشهد تردد داشته‌اند که این تعداد حاکی از رشد ۲۰۳ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه