۶ شهرستان خراسان جنوبی درگیر افت شدید فشار گاز

۶ شهرستان خراسان جنوبی درگیر افت شدید فشار گاز


سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی اظهار کرد: در شهرهای بشرویه، طبس، زیرکوه، سربیشه، نهبندان و درمیان با افت شدید فشار گاز روبه‌رو هستیم و در بخش‌هایی از این شهرستان‌ها قطعی گاز داریم.
علیرضا عباس‌زاده گفت: در حال حاضر تقریباً بیشتر شهرهای استان در معرض این افت شدید فشار گاز قرار دارند. اگر در مصرف انرژی صرفه‌جویی نداشته باشیم و به شبکه انتقال گاز تزریق نشود، در ساعات آتی با شرایط سخت‌تری روبه‌رو خواهیم شد.
وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در انتهای خط انتقال گاز قرار دارد، تصریح کرد: خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی از یک شبکه مشترک گازرسانی استفاده می‌کنند و هر سه با بحران روبه‌رو هستند.
وی اظهار کرد: برای مناطقی که امکان گازرسانی به خاطر افت فشار وجود ندارد و یا با قطعی گاز رو‌به‌رو هستیم، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی خراسان جنوبی تمهیداتی برای تأمین نفت سفید به عنوان سوخت جایگزین در نظر گرفته است.
وی با اشاره به رصد لحظه‌ای شرایط، یادآور شد: روابط عمومی صدا و سیما به عنوان ستاد اطلاع‌رسانی کمیته مدیریت سوخت با سامانه ۱۶۲ و همچنین شرکت ملی گاز با سامانه ۱۹۴ آماده شنیدن نظرات و شکایت‌های مردمی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه