فعالیت صنایع با ۵۰ درصد ظرفیت اسمی

فعالیت صنایع با ۵۰ درصد ظرفیت اسمی

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به دلیل محدودیت‌های ناشی از تأمین گاز، صاحبان صنایع استان با ۵۰ درصد از ظرفیت اسمی تولید خود و همچنین با بهره‌گیری از سوخت دوم (غیر از گاز) فعالیت دارند.


امیررضا رجبی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از زمان شروع سرمای شدید و زیر ۲۰ درجه در مشهد و سایر نقاط خراسان رضوی طبق مصوبه ستاد انرژی استان، صاحبان صنایع خراسان رضوی برای تأمین گاز بخش خانگی همکاری و مصرف گاز خود را قطع کردند و همچنین ساعات فعالیت خود را کاهش دادند.
وی اضافه کرد: پس از بهتر شدن شرایط آب و هوایی، صاحبان صنایع خراسان رضوی از روز چهارشنبه هفته گذشته تاکنون طبق مصوبه ستاد انرژی استان ملزم به استفاده از سوخت دوم و همچنین کاهش میزان تولید خود شدند به طوری که می‌بایست با ۵۰ درصد از ظرفیت اسمی خود فعالیت داشته باشند.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صاحبان صنایع استان که فاقد سوخت دوم هستند در شرایط کنونی قادر به فعالیت نخواهند بود. همچنین برق صنایع خراسان رضوی نیز تأمین شده است و به مرور با بهتر شدن وضعیت تأمین گاز و انرژی، میزان تولید صنایع افزایش خواهد یافت.
رجبی در پاسخ به پرسشی در خصوص تعطیلی واحدهای تولیدی فولاد در خراسان رضوی به دلیل محدودیت‌های استفاده از گاز افزود: تصمیم‌های این بخش در سطح ملی گرفته می‌شود.
وی اضافه کرد: همه محدودیت‌های اعمال شده برای صاحبان صنایع در خراسان رضوی نشأت گرفته از همکاری آن‌ها با بخش خانگی و استمرار تأمین گاز برای این بخش بوده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه