انصراف 4 هزار خراسانی از سفر به عتبات

پس‌لرزه نوسان‌های ارزی 

انصراف 4 هزار خراسانی از سفر به عتبات

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: حدود ۴هزار خراسانی به دلیل نوسان‌های ارزی از سفر به عتبات عالیات انصراف داده‌اند.


به گزارش فارس، جواد شاد در خصوص قیمت‌های سفر عتبات عالیات اظهار کرد: در حال حاضر کاروان‌ها با دست‌کم ۵ میلیون و ۲۱۶ هزار تومان و حداکثر ۱۴ میلیون و ۳۵۲هزار تومان در دسترس متقاضیان قرار دارند. افزایش قیمت‌ها نیز به این دلیل است که در کشور میزبان هزینه‌ها بر اساس دلار است و هنگام گران شدن دلار، سفرهای عتبات نیز افزایش قیمت پیدا می‌کنند.
وی اضافه کرد: در دی‌ ماه امسال ۲ هزار و ۱۸۶زائر در قالب ۶۲ گروه به عتبات اعزام شدند.
وی با بیان اینکه شروع اعزام‌ها در خراسان رضوی از سال گذشته با طرح نوین عتبات بوده است، گفت: اعزام زائران در گذشته در چارچوب شرکت دفاتر زیارتی کشور انجام می‌شد که تمام‌ کارهای اجرایی سفرها را این شرکت زیر نظر سازمان حج و زیارت بر عهده داشت؛ اما با هدف تنوع‌بخشی به خدمات، دفاتر خصوصی نیز مجاز به ارائه خدمت شدند و در حال حاضر پنج شرکت در خراسان رضوی به ‌عنوان شرکت‌های مجری این طرح در حال فعالیت هستند و بسته‌های پیشنهادی آن‌ها در سامانه حج و زیارت پس از تأیید ناظران در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
وی تأکید کرد: زائران حتماً از طریق دفاتر زیارتی زیر پوشش سازمان حج و زیارت برای خرید بسته‌های سفر به عتبات اقدام کنند تا در صورت ایجاد مشکل، سازمان حج و زیارت با توجه به ضمانت‌نامه‌هایی که از این شرکت‌ها دریافت کرده است، بتواند پیگیری‌های لازم را داشته باشد.
وی در مورد سهمیه ۱۴۰۲ حج خراسان رضوی اظهار کرد: معمولاً ۱۰ درصد سهمیه کل کشور در اختیار خراسان رضوی است؛ اما در حال حاضر هنوز سهمیه دقیق حج استان مشخص نشده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه