مخاطب با هر سلیقه‌ای همراه فیلم می‌شود

ابراهیم اصغری تهیه‌کننده فیلم «شماره 10»:

مخاطب با هر سلیقه‌ای همراه فیلم می‌شود

ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده سینما که امسال با فیلم «شماره 10» در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، درباره این فیلم سینمایی و روایت یک داستان واقعی می‌گوید: قصه این فیلم برگرفته از خاطرات تعدادی از اسیران دوران دفاع مقدس و شخصیت‌هایی است که اسیر دشمن شدند و در فیلم‌نامه به قصه‌ای دراماتیک و منسجم تبدیل شده است، اما داستان اصلی به فرار یکی از این اسیران از اسارتگاه‌های دشمن مربوط می‌شود و همان‌طور که گفتم بخشی از این داستان واقعی است و طبیعتاً این نوع داستان‌ها همیشه یک دخل و تصرف دراماتیک هم در خود دارند.


فیلمی قهرمان‌محور و جذاب
این تهیه‌کننده در ادامه یادآور شد: آقای زرگرنژاد طی تحقیقات چندین ساله و کار در حوزه مستند و پژوهش این داستان را نوشت و از همان ابتدا که فیلم‌نامه را خواندم، متوجه شدم با قصه متفاوتی روبه‌رو هستم که به نظرم می‌تواند برای مخاطب به‌ویژه، نسل امروز و جوان جذاب باشد. به همین دلیل تلاش کردیم در اجرا هم این نگاه خاص را لحاظ کنیم تا فیلم متفاوتی با محوریت اسرا ارائه دهیم. ضمن اینکه در سال‌های گذشته خودم هم درباره اسیران دفاع مقدس تولیداتی داشتم و با این فضا آشنا بودم و با توجه به اینکه این فیلم یک قهرمان دارد و از طرفی مخاطب سینما و نسل جوان ما هم به‌شدت به قهرمان علاقه و به آن نیاز دارد تصمیم گرفتیم این قصه قهرمان‌محور را به شکلی پیش ببریم که برای او متفاوت‌تر باشد و قطعاً این مسئله از انتخاب بازیگران شروع شد تا به طراحی صحنه‌ها، فیلم‌برداری و... رسید و همه دست به دست هم دادند تا اثری جذاب با حرف‌های امروزی برای مخاطب تولید شود.
اصغری درباره پیش‌بینی خود از موفقیت این فیلم در اکران عمومی اظهار کرد: به نظرم بازخورد اولیه فیلم را در ایام جشنواره خواهیم دید اما فکر می‌کنم با استقبال مخاطب روبه‌رو می‌شود و مطمئنم مخاطبان با هر نوع اعتقاد، سلیقه و هر سن و سالی به‌طورقطع با این اثر همراه و با رضایت از سینما خارج خواهند شد؛ به همین دلیل احساس می‌کنم این فیلم به‌شرط مهیا بودن شرایط، در زمان اکران مخاطبان زیادی جذب می‌کند.

جشنواره خوبی خواهیم داشت اگر...
این تهیه‌کننده سینما درباره جشنواره امسال که با حاشیه‌های بسیاری همراه است و پیش‌بینی‌اش از برپایی این دوره تأکید کرد: کشور ما دوران سخت‌تر از این را هم پشت سر گذاشته است؛ چه در دهه 60 و دوران جنگ و البته اوایل انقلاب که با درگیری‌های احزاب همراه بود و چه تا همین سال‌های اخیر. اما با توجه به اینکه جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین جشن ملی سینمای ایران است و یک طرف جشنواره، مردم هستند قطعاً می‌تواند جای خودش را پیدا کند و با استقبال روبه‌رو شود. هنرمندان هم که براساس تعهد هنری که به خودشان و جامعه دارند کارشان را برای مردم انجام می‌دهند و دو طرف باید با تمایل این جشنواره را دنبال کنند، چرا که مردم ما فرهنگی هستند و سینما به عنوان یک رسانه فرهنگی به‌شدت مورد علاقه آن‌هاست و فکر می‌کنم اگر شیطنت‌هایی از سوی برخی رسانه‌ها و همکاران ما نباشد این جشنواره می‌تواند به خوبی این شرایط سخت را پشت سر بگذارد.

خبرنگار: کریمی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه