روایت یک مهربانی

تفقد خدام از خانواده‌هایی که فرزندان معلول را به سرپرستی گرفته‌اند

روایت یک مهربانی


مرد خانواده کارگر یک کارگاه لبنیاتی است. او و همسرش سال‌ها منتظر بودند تا خدا به آن‌ها فرزندی عطا کند اما انگار فرزندآوری در سرنوشت آن‌ها نبود. زن و شوهر همفکری کردند و تصمیم گرفتند حالا که از موهبت فرزندآوری برخوردار نیستند، طعم شیرین پدر و مادر شدن را به گونه‌ای دیگر بچشند. آن‌ها به یکی از اداره‌های بهزیستی مراجعه کردند تا در نوبت به سرپرستی گرفتن فرزند قرار بگیرند. پس از طی مراحل قانونی، نوبت به انتخاب فرزند رسید و آن‌ها از میان فهرستی که بهزیستی در اختیارشان قرار داده بود، دو فرزند معلول را به سرپرستی گرفتند. زن و شوهر می‌دانستند که لطف خدا، این‌ طوری بیشتر شامل حالشان می‌شود... . 
***
مرد به روال هر روز، سر کارش بود که همسرش زنگ زد و خبر داد میهمان دارند. مرد که خودش را به خانه رساند، خدام هنوز دم در ایستاده بودند. مرد باورش نمی‌شد. یاد روزهایی افتاد که نذر زیارت داشت و گرگ و میش صبح خودش را به حرم مطهر می‌رساند. حالا خدام بارگاه منور رضوی اینجا بودند، مقابل خانه کوچکش در کوچه پسکوچه‌های تنگ و باریک طرق. صدای شادی فرزندانش از توی اتاق به گوش می‌رسید و صدای هق‌هق همسرش... .
***
130 خانواده که فرزندان معلول را به سرپرستی گرفته‌اند، مورد تفقد آستان قدس رضوی قرار گرفته‌اند. 
مدیر امور مجاورین معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در تشریح جزئیات تکریم این والدین آسمانی می‌گوید: پس از استعلامی که از اداره کل بهزیستی استان گرفتیم، فهرستی از این خانواده‌ها تهیه شد. در میان این خانواده‌ها، سه خانواده سرپرستی دو فرزند معلول را به عهده گرفته‌اند. به گفته هادی غلامی به پاس بزرگواری این خانواده‌ها، خدام بارگاه منور رضوی با جعبه شیرینی، تابلوفرش حرم، فیش غذای متبرک مهمانسرای حضرت و متبرکاتی از این دست، از عاطفه و مهربانی‌شان قدردانی کردند. 
به گفته هادی غلامی همچنین به‌زودی مقرر شده تا تولیت آستان قدس رضوی شخصاً در منزل تعدادی از این افراد حضور پیدا کند تا تجلیل از این خانواده‌های پرمهر در سطح عالی‌تری صورت بگیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه