اخبار کوتاه

اخبار کوتاه


​​​​​​​ ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور پیشین برزیل که به‌طور موقت در آمریکا اقامت دارد، اعلام کرد قصد دارد در ماه مارس یعنی تا کمتر از یک ماه دیگر به برزیل بازگردد و مخالفان سیاسی علیه رئیس‌جمهور فعلی، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا را رهبری کند.
 پس از حاشیه‌های گسترده در مورد مشاهده اجسام پرنده ناشناس بر فراز خاک ایالات متحده، روزنامه ال‌پایس اروگوئه از مشاهده برخی نورها و چراغ‌های چشمک‌زن در آسمان این کشور و همچنین آرژانتین خبر داد.
 بر اساس گزارش مجله آمریکایی «رولینگ استون»، دونالد ترامپ تصمیم دارد در صورتی که دوباره به ریاست‌جمهوری آمریکا برسد با اضافه کردن گیوتین و جوخه آتش، به شیوه‌های اعدام در آمریکا تنوع ببخشد.
 «پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان روز گذشته در تماسی تلفنی درباره وضعیت کنونی «قفقاز جنوبی» گفت‌وگو کردند.
 جنبش مقاومت اسلامی حماس از آزادی مهندس فلسطینی، سلیمان حداد و پسرش یحیی از زندان‌های عربستان خبر داد. سعودی پیشتر چند تن از مقامات حماس را به بهانه‌های مختلف بازداشت کرده بود.
 کاخ سفید اعلام کرد «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند در توافقی تاریخی برای فروش بیش از ۲۰۰هواپیمای مسافربری ساخت آمریکا به شرکت ایرایندیا توافق کردند.
 باوجود مجوز آلمان برای ارسال تانک‌های ساخت این کشور به اوکراین، هلند و دانمارک اعلام کردند نمی‌توانند تانک‌های لئوپارد را به کی‌یف بدهند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه