می‌خواهند ریشه تکواندو را خشک کنند

هادی ساعی در حضور خبرنگاران:

می‌خواهند ریشه تکواندو را خشک کنند

نشست خبری هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو برگزار شد و وی به ارائه گزارش عملکرد این فدراسیون در ماه‌های اخیر پرداخت.


​​​​​​​ساعی در ابتدا گفت: سال شلوغ و سختی داشتیم. سال بعد سال تعیین‌تکلیف برای المپیک است و از پنجم، ششم فروردین گرنداسلم و در ادامه گرندپری، یونیورسیاد دانشجویان و... را داریم.
وی در واکنش به اختلافاتش با پولادگر، معاون وزیر ورزش تأکید کرد: از روز اول که آمدم این مشکلات بود. آدم صبوری هستم ولی الان به خانواده تکواندو لطمه می‌خورد. من باید از حق تکواندو دفاع کنم. روزهای آخر سال است و در ۱۶ رویداد شرکت داشتیم. از همان بودجه‌ای که گفتند نصفش را داده‌اند. اگر کمک نکنند در اعزام به گرنداسلم به مشکل می‌خوریم. از این مبلغ، ۲۰ میلیارد برای مجلس است. می‌خواهند ریشه تکواندو را خشک کنند. 
ساعی درباره عدم حمایت دولت از تکواندو با توجه به قول معاون رئیس برای حل مشکل استراماچونی و باشگاه استقلال اظهار کرد: تعجب می‌کنم. البته بحث فوتبال جداست. ورزش اولویت این دولت و دولت‌های قبل نبوده است. چانه ورزش کوچک است. اینجا ریال به فدراسیون‌ها می‌دهند ولی اعزام و هزینه‌ها به دلار است.
وی درباره برگزاری نوروزگاه با مبلغ ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان گفت: بودجه نوروزگاه خارج از ورزش بوده است. اگر این بودجه به ورزش اختصاص می‌یافت می‌توانست کمک زیادی باشد. به ما هم پیشنهاد دادند که در این رویداد شرکت کنیم ولی دلم نیامد چون برای تکواندو نتیجه و ثمری نداشت.
رئیس فدراسیون تکواندو گفت: برای گرفتن ویزا نگرانی داریم. برای مسابقات منچستر به ایران ویزا ندادند. امیدواریم در گرندپری بعدی به مشکل نخوریم. 
ساعی با اشاره به مشکلات مالی خاطرنشان کرد: با این شرایط نمی‌توانیم اردوهای خوبی داشته باشیم. مجبوریم از تیم‌های سوم و چهارم استفاده کنیم و از آن‌ها و حتی نوجوانان برای بازی‌های آسیایی استفاده کنیم.
وی تأکید کرد: اگر مشکلات ادامه یابد باید دنبال دو سهمیه قاره‌ای برویم. نتایج مسابقات باکو برایمان مهم است و پس از آن تصمیم می‌گیریم به گرندپری برویم یا به همان سهمیه‌های قاره‌ای اکتفا کنیم.
شهرام اربابی، رئیس کمیته داوران فدراسیون هم در این نشست در واکنش به یکی از انتقادها به رئیس قبلی این کمیته اینکه خودش به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شده و این رویه هنوز ادامه دارد، گفت: رئیس کمیته داوران باید همیشه در مسابقات باشد و دانش به‌روز داوری را بگیرد و منتقل کند. این انتقاد درستی نبود. رویه ما این است اگر مثلاً اتحادیه آسیا دو سهمیه داوری بدهد که یکی متعلق به رئیس کمیته داوری باشد، ما سه سهمیه طلب می‌کنیم تا در کنار رئیس، دو داور هم اعزام بشوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه