افزایش 48 درصدی ترانزیت کالا از مرزهای خراسان رضوی

افزایش 48 درصدی ترانزیت کالا از مرزهای خراسان رضوی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تردد ناوگان ترانزیتی ورودی و خروجی از سه پایانه مرزی فعال استان طی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال پیش از آن ۴۸ درصد افزایش یافته است.


جعفر شهامت در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در سال ۱۴۰۱ با توجه به رفع محدودیت‌های کرونایی و افزایش ظرفیت پذیرش ناوگان و نیز پیگیری‌های صورت گرفته بیش از ۳۱۴هزار دستگاه کامیون حامل 4 میلیون و ۳۰۲هزار تن بار صادراتی، وارداتی و ترانزیتی از سه پایانه مرزی دوغارون، لطف‌آباد و سرخس تردد داشته است.
وی گفت: بیش از ۳۸هزار دستگاه کامیون حامل ۵۴۷هزار تن کالای ترانزیتی از سه پایانه مرزی یاد شده در سال ۱۴۰۱ وارد کشور شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ از لحاظ تردد ۴۲درصد رشد داشته است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: همچنین ۹۰ هزار دستگاه کامیون حامل یک میلیون و ۸۶۱ هزار تن کالای ترانزیتی از طریق پایانه‌های مرزی استان از کشور خارج شده‌اند که با رشد ۵۰درصدی همراه بوده است.
شهامت بیان کرد: تردد ناوگان ترانزیت ورودی و خروجی از مرزهای مشترک با ترکمنستان به مقصد کشورهای آسیای مرکزی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال پیش از آن به ترتیب ۵۶‌درصد و ۷۰درصد افزایش داشته است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی همچنین گفت: میانگین تردد روزانه از مرز دوغارون با افغانستان ۵۲۶دستگاه و میانگین تردد روزانه از مرزهای مشترک با ترکمنستان ۶۱۷ دستگاه کامیون ثبت شده است.
شهامت افزود: در سال ۱۴۰۱ بیشترین افزایش در ترددهای ترانزیتی مربوط به پایانه مرزی لطف‌آباد و بیشترین افزایش در تردد محموله‌های وارداتی و صادراتی مربوط به پایانه مرزی سرخس است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به هدف‌گذاری‌های صورت گرفته در سال گذشته مبنی بر از سرگیری ترددهای حمل یک‌سره به ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی در قالب توافق‌های کمیته مشترک حمل و نقل جاده‌ای و نیز بازگشایی دوباره مرز باجگیران، روند افزایشی در همه رویه‌های حوزه حمل و نقل بین‌المللی استان در سال جدید ادامه خواهد داشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه