اشتغال 500 نفر دراقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی خراسان رضوی عنوان کرد

اشتغال 500 نفر دراقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: 153 واحد اقامتگاه‌ بوم‌گردی و سنتی در این استان از بدو تأسیس تاکنون برای ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده‌اند.


یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بیشترین شمار این اقامتگاه‌ها در شهرستان‌های طرقبه - شاندیز، گناباد، کلات، خواف، نیشابور، چناران، تربت‌حیدریه و گلبهار قرار دارند.
او اضافه کرد: مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، حفظ خانه‌های ارزشمند تاریخی و محلی، ایجاد اشتغال و همچنین کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی و نیز ایجاد زیرساخت اقامتی و توسعه گردشگری مناطق روستایی و شهری بوده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: سال گذشته از مجموع ۵۵موافقت اولیه بوم‌گردی صادره در استان، تعداد ۱۸ واحد پس از مرمت و آماده‌سازی بنا، موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری و مشغول به فعالیت شدند.
بیدخوری افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی راه‌اندازی شده در خراسان رضوی پارسال برای بیش از ۶۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کردند.
وی با اشاره به نقش فعال این واحدهای اقامتی در ایام تعطیلات نوروز امسال اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ماه پارسال تا ۱۳فروردین ماه سال جاری حدود ۶۰۹ هزار مسافر داخلی و خارجی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اقامت را تجربه کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه