دغدغه‌مندی به‌جای بی‌اعتنایی و بیزاری

تولیت آستان قدس رضوی بر وظیفه‌شناسی در برابر انحرافات تأکید کرد

دغدغه‌مندی به‌جای بی‌اعتنایی و بیزاری

تولیت آستان قدس رضوی تلاش برای ترویج گفتمان دینی و انقلابی و ارتباط گیری مؤثر با نسل جوان را از عرصه‌های خدمتی خادمیاران رضوی دانست.


به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در همایش خادمیاران رضوی استان همدان گفت: وظیفه ما در مقابل انحرافات، دغدغه‌مندی است نه بی‌اعتنایی.
وی در ادامه ابراز کرد: دلمان را خوش نکنیم به آن جمعیتی که با ما و گرایش ما همراه هستند. دشمن با ابزاری که در دست دارد، می‌خواهد نسل جوان را از ما بگیرد. ببینیم ما نسبت به جوانانی که اگرچه در عمق وجود و باطن خود نسبت به اسلام و ارزش‌های اسلام و انقلاب معتقد هستند ولی در برخی افکار و عقاید یا ظاهر خود با ما تفاوت دارند یا دچار انحرافاتی شده‌اند، چه کرده‌ایم و در مقابل آن‌ها چه مسئولیتی داریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی افزود: نمی‌توانیم بگوییم حالا که او دچار انحراف شده است، نسبت به او بیزاریم! این جوانان، فرزندان اسلام و ایران و انقلاب ما هستند و ما وقتی انحرافی در این‌ها می‌بینیم، باید در هدایت آن‌ها بی‌تابی کنیم نه بی‌اعتنایی!
وی ادامه داد: مگر اصحاب پیامبر اکرم(ص) امثال ابوذر، مقداد، عمار و... از ابتدا انسان‌های مؤمن و باایمانی بودند؟ این هنر و رسالت پیامبر(ص) بود که از دل جامعه آن زمان، امثال ابوذرها و مقدادها را تربیت و آنچنان بی‌تاب هدایت مردم بود که خدا به او فرمود گویی ای پیامبر می‌خواهی خودت را برای هدایت مردم هلاک کنی! «لَعَلَّکَ باخِعٌ نَفْسَکَ أَلاّ یَکُونُوا مُؤْمِنِینَ». 
تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید در بین نسل جوان برویم، با آن‌ها حرف بزنیم، انس بگیریم، احترام کنیم، گوش شنوا برای سخنانشان داشته باشیم.
فقط عادت نکنیم ما حرف بزنیم، بلکه عادت به گفت‌وگو کنیم. اجازه دهیم دیگران هم حرف بزنند. انتقاد کنند و میدان را برایشان باز کنیم تا به این باور برسند که جریان دینی و انقلابی از آن‌ها فاصله ندارد و اگر فاصله‌ای است، فاصله بین ملت و مردم ایران با دشمنان اسلام و انقلاب است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه