حرکت جهادی فاطمیون افتخاری برای همه افغان‌ها

مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «خاتون و قوماندان» برگزار شد

حرکت جهادی فاطمیون افتخاری برای همه افغان‌ها

چهاردهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، همراه با رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «خاتون و قوماندان»، شامگاه جمعه 22 اردیبهشت ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی در مشهد مقدس برگزار شد.


حرکت جهادی فاطمیون افتخاری برای همه افغان‌هاست
در متن تقریظ رهبر معظم انقلاب که در این مراسم توسط تولیت آستان قدس رضوی رونمایی شد،آمده است: « بسمه تعالی، سلام خدا بر شهید عزیز، علیرضا توسّلی، مجاهد مخلصِ فداکار و بر همسر پرگذشت و صبور و فرزانه‌ی‌ او خانم امّ البنین.
حوادث مربوط به مهاجران افغان را که در این کتاب آمده است از هیچ منبع دیگری که به این اندازه بتوان به آن اطمینان داشت دریافت نکرده‌ام. برخی از آن‌ها جداً تأثرانگیز است، ولی از سوی دیگر، حرکت جهادی فاطمیون افتخاری برای آن‌ها و همه‌‌ی افغان‌هاست.
دی ۱۴۰۱نوشته‌ی‌ صفحه‌ی‌ مقابل بسیار زیبا و اثرگذار است.»
فرمانده سپاه قدس در این مراسم که با حضور مسئولان مختلف ملی و استانی برگزار شد، بیان کرد: امشب در آستانه سالروز شهادت امام صادق (ع) در شهر امام رضا (ع) به مناسبت بزرگداشت شهدای عالی‌مقام جبهه مقاومت و فاطمیون ارزشمند و فرمانده جلودار آن‌ها ابوحامد، گرد هم آمدیم تا شاهد تقریظ رهبر معظم انقلاب برای ارزش‌گذاری ملت افغانستان و لشکر فاطمیون باشیم. 
سردار اسماعیل قاآنی افزود: در این جبهه، انسان‌های فداکار، باصفا، ارزشمند و باعزتی وجود دارند که در خیلی از مسائل با ما اشتراک دارند، اما نقطه اشتراک اساسی آن‌ها دفاع از اسلام است. در کنار هم، هم از خود دفاع می‌کنند هم از دیگران. 
وی با تأکید بر اینکه ارزش کاری که فاطمیون انجام دادند، برجستگی‌هایی دارد، تصریح کرد: براساس آیه مبارکه قرآن، شهدای فاطمیون هم مهاجرند و هم مجاهد. کسی مثل ابوحامد، این دلیرمرد جوان که در افغانستان از اسلام دفاع کرده و ورزیده شده، وقتی احساس کرد در جایی دیگر باید از مسلمانان دفاع کند، خودش به صحنه آمد.
فرمانده سپاه قدس یادآور شد: ابوحامد روزهای اول با تعداد انگشت‌شماری آمد و فاطمیون را تشکیل داد، اما به برکت این نام ارزشمند که متعلق به اولین شخصیت‌های مقاومت است، یعنی حضرت فاطمه(س)  و فرزند برومندش سالار شهیدان، این‌طور برکت پیدا کرد و ده‌ها هزار نفر از جوانان قهرمان این سرزمین، به عنوان مدافع اسلام اعلام آمادگی کرده و در قالب فاطمیون از مسلمانان دیگر دفاع کرده و فرهنگ زندگی عزت‌مدارانه و نبرد با عزت را به آن جغرافیا منتقل کردند.
سردارقاآنی ادامه داد: امروز شما می‌بینید این نهال فاطمیون به درخت تنومندی تبدیل شده که ظرفیت بسیار ارزشمندی برای دفاع از اسلام دارد.  ای کاش شهید سلیمانی بود و  می‌گفت این بچه‌ها چطور در میدان‌های مختلف بروز و ظهور پیدا کردند و هم در دفاع از مردم همت داشتند و هم  نفراتی را که آمادگی جهاد داشتند ساختند.  امروز اگر یاد شهید ابوحامد گرامی داشته می‌شود، به معنای تکریم مردم افغانستان و شهدای فاطمیون است. این گل سرسبد شهدا، پرچم‌دار شهدای فاطمیون است.

فاطمیون از برجسته‌ترین سربازان جبهه جهانی اسلام
وی با اشاره به اینکه مقاومت واژه قرآنی و  دستور خدا به پیامبر(ص) است، خاطرنشان کرد: با هدایت امام(ره)  و رهبر معظم انقلاب، عظمت واژه مقاومت روشن شد. امروزه دشمنان نظام نیز اقرار می‌کنند مقاومت  در هر نبردی تعیین‌کننده است.  این حرف را کسانی می‌زنند که می‌گفتند هرکس سلاح بیشتر دارد، تعیین‌کننده میدان نبرد است، اما امروز با صراحت می‌گویند مقاومت تعیین‌کننده است.
فرمانده سپاه قدس متذکر شد: با وجود این شهدا، مقاومت معنا پیدا کرد. امام(ره) در آن پیام پایان جنگ فرمودند راستی اگر بسیج جهانی سربازان اسلام تشکیل شده بود، آیا کسی جرئت جسارت به فرزندان معنوی رسول‌الله(ص) را داشت؟ این آرزوی امام(ره) بود که امروز به برکت هدایت رهبری،  محقق شده است. بسیج جهانی سربازان اسلام تشکیل شده و فاطمیون یکی از برجسته‌ترین سربازان این جبهه هستند. 
سردارقاآنی ادامه داد: همین امروز رژیم صهیونیستی در فلسطین جنایت می‌کند اما لبنان و سید مقاومت از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند و می‌گویند اگر به قدس اهانت می‌کنید ما حتماً در برابر شما می‌ایستیم. هنوز صدا از لبنان قطع نشده، از یمن بلند می‌شود، بعد هم عراق وسوریه و مناطق مختلف که می‌گویند ما در جبهه مقاومت هستیم. 
وی با بیان اینکه این‌گونه بسیج جهانی سربازان اسلام  تشکیل شده، متذکر شد: اگرچه دشمن جنایت می‌کند اما پاسخ دندان‌شکن داده می‌شود. در اوج جنایت رژیم صهیونیستی جوانان قهرمان فلسطین در بعضی روزها بیش از 30 عملیات در کرانه باختری انجام می‌دهند. این محصول جهانی شدن مقاومت است.  اگر بزرگداشت می‌گیریم یعنی می‌خواهیم رویش‌های این جبهه را بازگو کنیم و فداکاری‌های آن‌ها را نشان دهیم.

خانواده ابوحامد همسری را به همسنگری تبدیل کردند
فرمانده سپاه قدس تأکید کرد: همین جا لازم است خدارا شکر کنیم و برابر دستور و فرمان رهبر معظم‌انقلاب برای حمایت از جوانان فلسطین همه در حد استطاعت چه در عمل چه در بیان حمایت کنیم. یاد شهدا وقتی درست عملی می‌شود که این راه پرافتخار استمرار داشته باشد، خانواده شهید ابوحامد  همسری را تبدیل کردند به همسنگری و این خاتون قدم به قدم با این قوماندان، در همه فراز و نشیب زندگی همراهی کردند. این براساس پیام عاشوراست. خانواده شهدا با فداکاری خود زمینه به ثمر رسیدن این تلاش‌ها را فراهم کردند.
سردارقاآنی با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم بیان کرد: رهبری هر مسئله‌ای مربوط به خانواده فاطمیون است را با تأکید بسیار پیگیری می‌کنند. همه به این مردم با دیده احترام و تکریم نگاه می‌کنند. خدا به این مردم کمک کند تا بتوانند مملکت خود را بسازند. تأکید رهبری معظم و نظام جمهوری اسلامی نیز در مورد افغانستان بر مردم افغانستان است. جمهوری اسلامی عنایت زیادی بر مردم افغانستان دارد و خواهد داشت.
در پایان این مراسم سردار اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی،  تولیت آستان قدس رضوی، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما ، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، علیرضا زاکانی شهردار تهران ،
ایمان عطارزاده رئیس دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب و علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای اهدای هدایا به خانواده شهدا و نویسنده کتاب روی صحنه آمدند.
تقریظ رهبر معظم انقلاب به کتاب خاتون و قوماندان، همراه با قرآنی با امضای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و چفیه و انگشتر رهبری به همسر شهید علیرضا توسلی اهدا شد.

خبرنگار: محدثه مودی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه