رشد ۶ برابری اعتبارات توسعه و آبادانی منطقه توس طی دو سال

رشد ۶ برابری اعتبارات توسعه و آبادانی منطقه توس طی دو سال

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی منطقه توس شورای شهر مشهد گفت: رشد ۶ برابری اعتبارات توسعه، عمران و آبادانی منطقه توس را نسبت به سال آخر شورای پنجم تا سال دوم شورا طی دو سال داشتیم.


مجید طهوریان عسکری در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه حوزه ادبیات حماسی نقش مؤثر و پررنگی در گفت‌وگوی هویتی جریان انقلاب دارد، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی با مؤلفه‌ها و شاخصه‌های فرهنگی خود ازجمله حوزه ادبیات حماسی و محوریت مقاومت در سطح بین‌الملل شناخته شده است. شاهنامه برگرفته از نگاه‌های متنوع حماسی بوده که در سراسر دنیا زبانزد خاص و عام است.
وی با اشاره به اینکه ما در مجموعه شورا دو مسئولیت برعهده داریم که مسئولیت‌های ما ناظر بر فرمایشات رهبرمعظم انقلاب طی بازدید از آرامگاه در سال ۷۵ است، تصریح کرد: رهبری معظم چهار مأموریت مشخص می‌کنند، اینکه آرامگاه را یک خطه فرهنگی نام‌گذاری می‌کنند که از نظر تاریخی دارای اهمیت زیادی است، باید توجه ویژه‌ای به حوزه آبادانی آن کنیم و در زیباسازی آن نقش مؤثر داشته باشیم.
طهوریان عسکری افزود: ما در حوزه زیرساخت‌ها برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی کردیم. رشد 6برابری اعتبارات توسعه، عمران و آبادانی منطقه توس را نسبت به سال آخر شورای پنجم تا سال دوم شورا طی دو سال داشتیم. ایجاد و راه‌اندازی برنامه‌های متنوع دهه ادب و حماسه که از سالروز گرامیداشت مقام فردوسی تا ۳ خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اتفاق می‌افتد بخشی از اتفاق‌ها در حوزه فرهنگی است که هر سال در این خطه برگزار می‌شود.
رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی منطقه توس شورای شهر مشهد بیان کرد: امیدواریم در دو سال باقیمانده مأموریت شورا نقش و جایگاه فردوسی را در زندگی شهروندی وارد کنیم تا اصلی‌ترین مکان محبوب و هویتی شهروندان ما پس از بارگاه حضرت رضا(ع)، آرامگاه فردوسی باشد.
وی بیان کرد: عملکرد شهرداری در برگزاری بزرگداشت مقام فردوسی بسیار خوب است، البته علاوه بر مدیریت شهری و شهرداری چند مجموعه دیگر ازجمله ارشاد و میراث فرهنگی نیز درگیر هستند. دو سال است برنامه‌های متفاوتی در آرامگاه برگزار می‌شود که سبک و اتفاق‌های نو و حضور شخصیت‌های ویژه در این برنامه‌ها نسبت به گذشته قابل قیاس نیست و تفاوت قابل حس شدن است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه