پاتک به پاتریوت

سامانه پدافند هوایی آمریکا در حمله روسیه هدف قرار گرفت

پاتک به پاتریوت

ساعاتی پس از گزارش پنتاگون درباره تخریب یک دستگاه سامانه پدافندی هوایی «پاتریوت» در حمله موشکی روسیه به اوکراین، یک مقام آمریکایی این مسئله را تأیید کرد.


وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای از اصابت دقیق حمله شبانه موشکی نیروی هوایی و دریایی ارتش به اهدافی در خاک اوکراین خبر داد. در این بیانیه آمده: «در حمله موشکی دوربرد، همه اهداف تعیین‌شده دشمن، به‌طور دقیق هدف قرار گرفت و یکی از سامانه‌های پدافندی (پاتریوت) اهدایی واشنگتن به اوکراین با یک موشک فراصوت (هایپرسونیک) از نوع کینژال منهدم شد». پیشتر «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین از مقابله ارتش این کشور با حملات گسترده موشکی و پهپادی روسیه خبر داده و مدعی شد کی‌یف ۶ موشک مافوق صوت روسیه را منهدم کرده است.کی‌یف پس از مدت‌ها لابی‌گری موفق به دریافت سامانه دفاع موشکی پاتریوت شد. نیروهای آمریکایی به مدت ۱۰ هفته به اوکراینی‌ها کار با این سامانه و نگهداری آن را آموزش داده و این سامانه‌ها سرانجام ماه گذشته میلادی وارد کی‌یف شد. یک مقام آمریکایی گفته ممکن است موشک‌های روسیه به یکی از قطعات سامانه پاتریوت برخورد کرده باشد. این سامانه دفاع موشکی از ۶ قطعه تشکیل شده: ژنراتورها، یک مجموعه راداری، یک ایستگاه کنترل، آنتن‌ها، ایستگاه لانچر و موشک‌های ره‌یاب. وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشته خسارت گسترده به یک یا چند قطعه از این سامانه می‌تواند اوکراین را وادار به خاموش و خارج کردن آن از اوکراین برای تعمیرات کند.

درخواست بی‌سروصدای اروپا از زلنسکی
همزمان با این تحول «سیمور هرش» روزنامه‌نگار محقق و افشاگر آمریکایی در وب‌سایت خود خبر داد گروهی از کشورهای اروپایی از ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین خواسته‌اند به جنگ پایان دهد. هرش گفت: این گروه تحت هدایت لهستان بی‌سروصدا از زلنسکی خواسته به هر قیمتی شده راهی برای پایان دادن به جنگ بیابد، حتی در صورت لزوم، استعفا کند. این گروه شامل کشورهای بالتیک و کشورهای اروپای شرقی از جمله مجارستان، لتونی، لیتوانی و استونی است. هرش پیشتر به نقل از منابع خود گفته بود جنگ اوکراین در وضعیت دشواری قرار دارد و مدت آن به تعداد جان‌هایی بستگی دارد که زلنسکی مایل است قربانی کند. او همچنین در اشاره به تمایل غرب برای غلبه بر روسیه گفته بود: درگیری ادامه پیدا کرده، زیرا جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفته در اوکراین پیروز شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه