جام زرد یا جام سرخ؟

امروزهفته سی‌ام لیگ برتر ساعت 18

جام زرد یا جام سرخ؟

هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال ایران امروز برگزار خواهد شد تا پرونده بیست‌ودومین دوره رقابت‌های باشگاهی بسته شود.


پرسپولیس و نساجی برگزارکننده حساس‌ترین تقابل هفته سی‌ام هستند و در کنار این مسابقه دوئل مس کرمان و سپاهان اصفهان هم در کورس قهرمانی حائزاهمیت است. استقلال و تراکتور در دوئلی تشریفاتی اما حساس در ورزشگاه آزادی تهران مقابل هم قرار می‌گیرند و صنعت‌نفت آبادان هم برای بقا در لیگ برتر باید در سیرجان مقابل گل‌گهر به میدان برود. هفته سی‌ام لیگ برتر فارغ از این چهار مسابقه مهم و جذاب، چهار دیدار دیگر را هم در دل خود جای داده است.
نفت مسجدسلیمان که سقوطش هفته گذشته مسجل شد، این هفته باید در خانه آخرین بازی لیگ برتری‌اش مقابل ملوان بندرانزلی را برگزار کند و تیم‌های فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک هم برای رسیدن به رتبه هفتم جدول در اهواز مقابل هم قرار می‌گیرند. ذوب‌آهن اصفهان و هوادار تهران در ورزشگاه فولادشهر اصفهان در سودای رسیدن به رتبه نهم جدول در پایان لیگ بیست‌ودوم هستند و پیکان تهران و مس رفسنجان هم دیگر تقابل هفته را برگزار می‌کنند.
مس کرمان امروز از ساعت 18 در ورزشگاه شهید باهنر کرمان میزبان سپاهان اصفهان است. نارنجی‌پوشان در 9 بازی گذشته تنها چهار امتیاز بدست آورده‌اند و هیچ بردی در کارنامه شاگردان فرزاد حسین‌خانی به چشم نمی‌آید تا در شرایطی بحرانی آماده انجام آخرین بازی فصل شوند؛ آن‌هم در حالی‌که در طرف مقابل، طلایی‌پوشان اصفهانی با انگیزه کسب قهرمانی لیگ بیست‌ودوم به میدان می‌آیند و همین مسئله می‌تواند معادلات را علیه مس کرمان تغییر بدهد.
نارنجی‌پوشان امید دارند حتی در صورت ناکامی در کسب امتیاز مقابل سپاهان اصفهان، حریف هم‌استانی‌شان بتواند صنعت‌نفت آبادان را شکست بدهد که در این‌صورت بازهم مس کرمان می‌تواند در لیگ برتر باقی بماند. 
مسی‌ها تنها در شرایطی در لیگ برتر نمی‌مانند که صنعت‌نفت آبادان موفق به کسب امتیاز شود و مسی‌ها نتوانند هم‌تراز حریف آبادانی خود امتیاز کسب کنند و با دست خالی از زمین مسابقه خارج شوند.
پرسپولیس هم در آخرین بازی لیگ بیست‌ودوم باید به قائمشهر سفر کند و در صورت پیروزی، جام را همان جا بالای سر ببرد. سرمربی پرسپوليس پیش از این یک بار قهرمانی را در مسجدسلیمان جشن گرفته بود و اکنون این شانس را دارد تا دومین قهرمانی خارج از خانه‌اش را در قائمشهر برپا کند. از یک سو فاصله نه چندان طولانی تهران تا مازندران، هواداران قرمزپوش زیادی را قلقلک داده که آخرین بازی تیم محبوبشان را از نزدیک تماشا کنند. 
از سوی دیگر، هواداران مازندرانی نساجی هم دوست ندارند در سکوهای ورزشگاهشان، نامی بلندتر از اسم نساجی شنیده شود. تقابلی که حواشی زیادی را در این چند روز به همراه داشته است.
هواداران نساجی در چند روز گذشته فشار زیادی را به مدیران باشگاه آورده‌اند که بیشتر از حق قانونی، صندلی و سکویی به پرسپولیسی‌ها داده نشود. 

پنجشنبه 28 اردیبهشت ساعت 18
فولاد-آلومینیوم اراک/نفت مسجدسلیمان-ملوان/ذوب آهن-هوادار/استقلال- تراکتور/پیکان-مس رفسنجان/گل گهرسیرجان-صنعت نفت آبادان/مس کرمان-سپاهان/ نساجی مازندران-پرسپولیس

برچسب ها :
ارسال دیدگاه