حضور بحث‌برانگیز زلنسکی در جده

حضور بحث‌برانگیز زلنسکی در جده


​​​​​​​یکی از اتفاقات جالب سی و دومین اجلاس اتحادیه عرب در جده، حضور و سخنرانی رئیس جمهور اوکراین در این نشست بود. ولودیمیر زلنسکی که در میان مخالفت‌ها و انتقادات رسانه‌ای در این نشست شرکت کرده بود، با تأکید بر «تسلیم‌نشدن و ادامه جنگ» گفت: از عربستان به خاطر ایفای نقش میانجی‌گری تشکر می‌کنم؛ ما برای پس گرفتن سرزمین‌هایمان به مبارزه ادامه خواهیم داد، هیچ کشوری نمی‌تواند یک وجب از خاک ما را بگیرد. 
هنگام سخنرانی زلنسکی در اجلاس سران عرب، هیئت سوریه حاضر در نشست از گذاشتن هدفون ترجمه خودداری کرد و سخنان او را بی‌اهمیت شمرد. رسانه‌های عربی نیز با انتقاد از دعوت‌شدن رئیس‌جمهور اوکراین به نشست، تأکید کردند این یک اقدام سیاسی بی‌سابقه است و سبب ناراحتی و ناهماهنگی بین اعضای اتحادیه عرب خواهد شد. 
روزنامه فرانسوی‌زبان «لو اکسپرسیون» با اشاره به این موضوع نوشت: آنچه بن‌سلمان انجام داد به واقعیت موضع بی‌طرفانه اتحادیه عرب در قبال درگیری‌های اوکراین - روسیه ضربه می‌زند. روزنامه «لو سوآر» چاپ بلژیک هم درباره اهداف ولیعهد سعودی از این اقدام نوشت و این پرسش را مطرح کرد که آیا او می‌خواهد با غلبه بر چالش‌های پس از قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی در سال ۲۰۱۸، پیامی به غرب ارسال و آن‌ها را راضی کند؟

برچسب ها :
ارسال دیدگاه