زندگی و سلامتی

زندگی و سلامتی


​​​​​​​خوب بخوابید 

لابد درباره خواب و فواید آن خیلی شنیده و خوانده‌اید. خب این را هم به خوانده‌ها و شنیده‌هایتان اضافه کنید که به‌تازگی محققان فهمیده‌اند عادات خوب خوابیدن با خطر کمتر نارسایی قلبی مرتبط است.
در واقع بزرگسالانی که سحرخیز هستند، هفت تا هشت ساعت در روز می‌خوابند و بی‌خوابی مداوم ندارند، خروپف نمی‌کنند یا در طول روز خواب‌آلودگی بیش ازحد ندارند، در مقایسه با افراد با الگوی خواب نادرست ۴۲درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به نارسایی قلبی هستند. این را هم خودمان اضافه کنیم که از قدیم گفته‌اند هرچیز به اندازه و به قاعده‌اش خوب است...حتی خواب!

فشارخون همراه!
بی‌تردید عوامل ژنتیک و خیلی عوامل دیگر در ایجاد فشارخون بالا نقش دارند، ولی خبر بد برای آن‌هایی که نمی‌توانند از گوشی تلفن همراهشان حتی یک دقیقه دل بکنند اینکه بر پایه تحقیقات محققان، استفاده از تلفن‌همراه ممکن است با سطح فشارخون مرتبط باشد. البته این را قبول داریم که تلفن‌همراه یکی از مزایای زندگی نوین است ولی بالاخره وسیله خوبی مثل تلفن‌همراه هم می‌تواند معایبی داشته باشد. یافته‌های جدید‌ نشان می‌دهند استفاده کمتر از نیم ساعت از موبایل در طول هفته و صحبت با موبایل ممکن است روی فشارخون تأثیری نداشته باشد ولی هرچه استفاده از آن را محدود کنیم بهتر است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه