کتابخانه سیار پیک دانایی ۱۱ «شهدای طرقبه» افتتاح شد

کتابخانه سیار پیک دانایی ۱۱ «شهدای طرقبه» افتتاح شد


آیین افتتاح کتابخانه سیار پیک دانایی ۱۱ شهدای طرقبه، شهرستان طرقبه شاندیز با حضور مدیر کل امور استان‌های نهاد، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان در مصلی نمازجمعه شهر طرقبه برگزار شد.
حسین امامی‌راد، نماینده مردم شهرستان‌های چناران، گلبهار، گلمکان و طرقبه شاندیز اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) می‌فرمایند: «ما امیدواریم بشر به رشدی برسد که مسلسل‌ها را تبدیل به قلم کند». رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) نیز در مقایسه انقلاب اسلامی ایران با انقلاب‌های دیگر می‌فرمایند: «انقلاب اسلامی ایران یک کودتای نظامی نبود بلکه حرکت بزرگ مردمی و فرهنگی بود».
نماینده مردم شهرستان‌های چناران، گلبهار، گلمکان و طرقبه شاندیز تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند: «مشکل اساسی ما اقتصاد و فرهنگ است». در واقع اقتصاد در گرو رشد فرهنگ است. امروز وظیفه ماست که نسل کودک و نوجوان را با مفاخر علمی، ادبی و... جامعه با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) آشنا کنیم.
در ادامه محمدعلی میرزائی، مدیر کل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: بدون شک نقش مهم و اساسی فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در افزایش دانایی و آگاهی بر هیچ‌کس پوشیده نیست.
وی کتابداران را افسران جبهه دانایی معرفی کرد و افزود: بیش از ۷ هزار نفر در این جبهه در حال فعالیت هستند. از شما به عنوان متولیان و مسئولان فرهنگی تقاضا می‌کنم کتابخانه‌ها و کتابداران را بشناسید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه