چالش جدی برای کادرفنی تیم ملی کشتی

امروز رونمایی از جام چهل و سوم تختی

چالش جدی برای کادرفنی تیم ملی کشتی

چهل و سومین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی به عنوان مرحله چهارم چرخه انتخابی تیم ملی روزهای ۴ و ۵ خرداد ماه به میزبانی شهر ارومیه در استان آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.


جایی که تقریباً ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو و جهانی سال ۲۰۲۳ در بلگراد به عنوان گزینشی المپیک، مشخص خواهد شد. ذکر این نکته ضروری است که بازی‌های آسیایی تنها در ۶ وزن المپیکی ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم برگزار خواهد شد. فدراسیون کشتی امسال چرخه انتخابی را تدوین کرد که از مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور آغاز شد و بعد از آن برخی نفرات به مسابقات رنکینگ‌دار کرواسی اعزام شدند و نفرات برتر قهرمانی کشور دوباره در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان مورد ارزیابی قرار گرفتند و چکیده سه مسابقه اخیر در کنار مدال‌آوران جهانی ۲۰۲۲ باید شانس خود را در جام تختی امتحان کنند. 

غایبان مهم
در این پیکارها کامران قاسم‌پور و رحمان عموزادخلیلی به دلیل کسب مدال طلا در جهانی بلگراد معاف هستند و امیرمحمد یزدانی به دلیل مصدومیت حضور نخواهد داشت. البته علیرضا کریمی و علیرضا سرلک نیز گواهی پزشکی خود را به فدراسیون ارائه کرده و منتظر موافقت فدراسیون برای معاف از حضور در جام تختی هستند. آنچه مسلم است جام تختی امسال آبستن حوادث زیادی است و چهره‌های جدید و جوان به کشتی آزاد کشورمان معرفی خواهند شد و باید دید که آیا کادر فنی براساس چرخه‌ای که تدوین کرده تا پایان پای آن خواهد ایستاد یا اینکه در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی شاهد برخی تغییرات خواهیم بود.
اما از نکات ابهام برانگیز پیش از آغاز جام تختی، ارفاق وزن تنها برای چهار وزن بود. با صلاحدید کادر فنی و با توجه به شرایط متفاوت اوزان مختلف مسابقات چهار وزن ۶۵، ۷۰، ۸۶ و ۹۲ کیلوگرم این رقابت‌ها با ۲ کیلوگرم ارفاق وزن برگزار می‌شود و برگزاری مسابقات سایر اوزان بدون ارفاق وزن خواهد بود، موضوعی که سبب تعجب بسیاری شد و به نظر می‌رسد کادر فنی در نظر دارد برخی آزادکاران با کاهش وزن دچار مشکل نشوند و این ذهنیت را به وجود می‌آورد که از همین الان تعدادی انتخاب شده هستند تا با نزدیک شدن به مسابقات قهرمانی جهان و کاهش وزن بتوانند خود را به پیک آمادگی مورد نظر برسانند. 
آنچه مسلم است کشتی کشورمان در چند ماه آینده روزهای پرچالشی را سپری خواهد کرد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه