مجازآباد

مجازآباد


فرش‌های نفیس
خبر چند روز پیش درباره ناپدید شدن برخی فرش‌های نفیس ساختمان حافظیه در سعدآباد سبب شد اول ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خواهان این شود که تکلیف فرش‌های ناپدید شده مشخص شود. بعد هم احسان صالحی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در صفحه توییتر خود بنویسد:
«برآشفتگی مظنونان از خبر ناپدید شدن ۴۸تخته فرش نفیس سعدآباد قابل درک است اما نه اینکه این‌قدر دستپاچه شوند که سال و ماهشان را هم گم کنند و بگویند ماجرا به قبل از دولت یازدهم برمی‌گردد. قرائن موجود حاکی از سرقت فرش‌ها در فاصله ۹۲ تا ۹۵ است. دولت مصمم به پیگیری برای عودت اموال ملی است».


خطرناک‌تر از بمب اتم
حاشیه‌های خبر و تصاویر جعلی انفجار در اطراف پنتاگون که ساخته و پرداخته شده در فضای مجازی بود، انگار تمامی ندارد. پس از اینکه خیلی‌ها از دردسر فضای مجازی برای آمریکا نوشتند، حالا یکی از کاربران با انتشار متنی درباره خبر دروغین و تصاویر منتشر شده از آتش‌سوزی در اطراف پنتاگون که توسط هوش مصنوعی ساخته شده بود، نوشته است: «پس از انتشار یک تصویر جعلی از انفجار در پنتاگون، سهام آمریکا افت کرد. به نظر می‌رسه هوش مصنوعی از بمب هسته‌ای هم ویرانگرتره و افسار همه چیز رو میخواد بگیره دستش. معلومم نیست می‌خواد چه بلایی سرمون بیاره...».

برچسب ها :
ارسال دیدگاه