اوزونیدوس به جای قلعه نویی

یک خارجی جدید و جذاب در لیگ برتر

اوزونیدوس به جای قلعه نویی


اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، شاهد حضور یک مربی یونانی باتجربه در لیگ برتر فوتبال خواهیم بود؛ مردی ۵۴ ساله که احتمالاً روی نیمکت گل‌گهر خواهد نشست. با پایان فصل و با توجه به حضور دائمی الهویی کنار قلعه‌نویی در تیم ملی، مدیران باشگاه سیرجانی به دنبال یک سرمربی جدید برای تیم خود در لیگ 
بیست وسوم هستند. 
ماریوس اوزونیدوس مربی ۵۴ ساله‌ای است که با کوله‌باری از تجربه و چندین قهرمانی در کشور خود با سیرجانی‌ها به توافقات اولیه رسیده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، به زودی برای عقد قرارداد و معارفه راهی ایران خواهد شد.
اوزونیدوس در صورتی که انتقالش به گل‌گهر قطعی شود،‌ دومین یونانی خواهد بود که روی نیمکت یک تیم ایرانی می‌نشیند. در سال‌های نه چندان دور یوانیس توپالیدیس نخستین مربی یونانی لقب گرفت که به ایران آمد و بعد از یک دوره دستیاری به عنوان سرمربی تیم منحل شده راه‌آهن مدتی کار کرد. 
او در دوران بازی یکی از ملی‌پوشان سرشناس فوتبال یونان بود. اوزونیدوس که در پست فوروارد توپ می‌زد، در تیم‌های بزرگی بازی کرده و ۴۹ بازی ملی و چهار گل برای تیم ملی یونان در کارنامه‌اش ثبت شده است. این یونانی باسابقه چندی پیش از آنکه تیم ملی یونان به عنوان قهرمانی در یورو ۲۰۰۴ برسد، در ۳۶ سالگی از فوتبال خداحافظی کرده، در حالی که می‌توانست به کار خود ادامه بدهد و شیرین ترین قهرمانی اروپایی یونان در فوتبال را بدست بیاورد. 
سرمربی مد نظر گل‌گهر سیرجان در تیم‌های بزرگ فوتبال یونان به عنوان سرمربی کار کرده و افتخارات مهمی را نیز بدست آورده است. او در پاناتینایکوس، آ.ا.ک آتن، آپوئل و ... که تیم‌های مطرح یونان هستند و همچنین در لیگ رومانی سرمربی بوده و چند عنوان قهرمانی در کارنامه‌اش به عنوان سرمربی دیده می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه