فوری کارت بکشید و خلاص!

فوری کارت بکشید و خلاص!

 م.ظرافتی  


​​​​​​​اگر مطلب آن سمت صفحه، یعنی «الان بخر، پس از مرگ بپرداز» را نخوانده‌اید، مال ما را ول کنید و اول بروید آن را بخوانید... خب...اگر آن مطلب برایتان جالب بود حالا بقیه مطلب ما را بخوانید تا پشت پرده این خبر جالب را برایتان فاش کنیم. براساس تحقیقات پشت پرده‌ای کارشناسان این ستون، اصولاً این کار نیوزیلندی‌ها یک نوع سرقت و کلاه‌برداری است! نه از این سرقت و دله‌دزدی‌ها و اختلاس‌های بی‌اهمیت چندمیلیاردی که توی مملکت خودمان تا دلت بخواهد داریم. چیزی مثل سرقت مشاهیر و میراث فرهنگی منظورمان است. یعنی همان طور که ترکیه‌ای‌ها و برخی کشورهای دیگر، هرازگاهی مشاهیر یا سنت‌ها و فرهنگ ما را به نام خودشان می‌زنند، حالا نیوزیلندی‌ها هم دست به سرقت یک ایده ایرانی زده و روش‌های فروش: «الان بخر، تا آخر عمر قسط + سود بپرداز» یا «الان خودرو بخر، به قیمت زمان تحویل بپرداز» که مخصوص مملکت ماست را برداشته‌اند و با کمی تغییر دارند به نام خودشان استفاده می‌کنند. حالا توی پیتزا به جای مواد پیتزا چی می‌ریزند را نمی‌دانیم ولی  خداوکیلی آن قسمتش را که زبانم لال پس از مرگتان، همان قیمت پیتزای مثلاً 
20 سال قبل را از شما می‌گیرند، یک کلاه‌برداری واضح می دانیم. مگر می‌شود؟ مگر داریم؟ پس تورم و سود بانکی و غیره‌اش چه می‌شود؟ اصلاً یاد آن داستان تبلیغات معروف افتادیم که یک پیتزا فروش تابلو بزرگی زده بود: «بفرمایید هرچه می‌خواهید، مجانی بخورید، چون ما پولش را بعدها از فرزندان شما می‌گیریم!»
خلاصه یک مشتری مثلاً پولدار اما زبل هم که با خودش حساب کرده و دیده بود نه عیال دارد و نه فرزند و نه قصد ازدواج، رفته بود و با انواع و اقسام پیتزای رایگان، سورچرانی اساسی کرده و به خیال خودش پیتزافروش را پیچانده بود. نقل است که آقای مشتری هنگام خروج با فاکتور بلند و بالایی روبه‌رو شده بود که مبلغش سر به آسمان می‌زد. وقتی هم پرسیده بود: مگه قرار نبود از فرزندمون پولشو بگیرین؟ جواب شنیده بود که: «بله قربان... این فاکتور غذای شما نیست، فاکتور پیتزاهاییه که مرحوم ابوی شما 30 سال قبل چند بار سفارش دادن با پیک براشون بردیم... البته به قیمت روز حساب کردیم!»
ما از این پشت پرده نتیجه می‌گیریم که اولاً نیوزیلند نرویم، ثانیاً اگر رفتیم حداقل پیتزا نخوریم، اگر هم خوردیم هرچه اصرار کردند: قابل نداره ...باشه پس از مرگتون، شما قبول نکنید، فوری کارت بکشید و خلاص!

برچسب ها :
ارسال دیدگاه