گام بلند «سیتی» برای سه‌گانه یا دومین جام «یونایتد»؟

امروز فینال جام حذفی انگلستان

گام بلند «سیتی» برای سه‌گانه یا دومین جام «یونایتد»؟

صد و چهل و دومین فینال جام حذفی انگلستان شاهد اولین دربی تاریخ در این بازی بزرگ است، جایی که از ساعت 17:30 منچستر یونایتد در ومبلی به مصاف منچستر سیتی می‌رود.


سیتی بعد از قهرمانی در لیگ برتر و فینالیست شدن در جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا به دنبال کسب سه‌گانه است، در حالی که منچستریونایتد قهرمان جام اتحادیه، بعد از کسب رتبه سوم لیگ و کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده، می‌خواهد با اضافه کردن یک جام داخلی دیگر، فصل خوبی را برای خود رقم بزند. سیتیزن‌ها با پیروزی در بازی امروز می‌توانند برای هفتمین بار اف‌ای کاپ را بالای سر ببرند و یونایتد شانس این را خواهد داشت تا قدیمی‌ترین جام فوتبالی جهان را برای سیزدهمین بار کسب کند. پپ گواردیولا چند سال پیش موفق شد اولین باشگاهی باشد که تمام جام‌های داخلی انگلیس (اف‌ای کاپ، جام اتحادیه، کامیونیتی‌شیلد و لیگ برتر) را در یک فصل کسب کند، اما کسب سه‌گانه که رقیب امروز آن‌ها یونایتد توانسته در فصل 1998/99 بدست بیاورد، از اهمیت بیشتری برخوردار است. شیاطین سرخ مسلماً دوست ندارند به عنوان تنها تیم تاریخ انگلستان که سه‌گانه کسب کرده را در اختیار رقیب و همشهری خود قرار دهد، به خاطر همین با پیروزی احتمالی در بازی امروز علاوه بر کسب جام، از تکرار شدن رکورد خود توسط تیم پپ نیز جلوگیری می‌کنند.
البته یونایتد می‌داند کار سختی برای مقاومت مقابل تیم آماده سیتی دارد. آبی آسمانی‌پوشان بعد از سومین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر که پنجمین قهرمانی آن‌ها در 6 فصل گذشته محسوب می‌شود، در بهترین فرم خود هستند و حتی باخت در دیدار تشریفاتی هفته آخر مقابل برنتفورد تنها سبب ناراحتی آن‌ها به خاطر از دست رفتن 25 بازی پیاپی بدون شکست‌شان شده است. گواردیولا بعد از قطعی شدن قهرمانی، بسیاری از بازیکنان اصلی خود را در دو هفته پایانی مدیریت کرد، تا بعد از یک تقویم شلوغ، بتوانند برای دو فینال جام حذفی و لیگ قهرمانان مقابل اینتر آماده باشند. ستارگان آن‌ها به خوبی استراحت کرده‌اند تا برای تکرار آخرین قهرمانی در جام حذفی از سال 2019 سرحال باشند. در آن فینال، سیتیزن‌ها با نتیجه 6-0 واتفورد را در هم کوبیدند تا پیروزی با بیشترین اختلاف در تاریخ بازی‌های فینال جام حذفی انگلیس را رقم بزنند. من‌سیتی در بازی‌های این فصل جام حذفی برای رسیدن به فینال، چلسی، آرسنال، بریستول‌سیتی، برنلی و شفیلد یونایتد را شکست دادند و در این بازی‌ها هیچ گلی نیز دریافت نکردند، و اگر بتوانند مقابل من‌یونایتد نیز بدون گل خورده قهرمان شوند، اولین تیم بعد از پریستون‌نورث‌اِند در سال 1889 و بِری در سال 1903 هستند که بدون خوردن حتی یک گل قهرمان اف‌ای کاپ می‌شوند. آن‌ها بهترین خط حمله مسابقات این فصل را نیز با 17 گل در اختیار دارند و در هر پنج فینال داخلی گذشته که پپ سرمربی بوده است با پیروزی زمین را ترک کرده‌اند. شاید روی کاغذ امیدهای سیتی برای پیروزی در بازی امروز بیشتر باشد اما نمی‌توانند رقیب خود را دست کم بگیرند چون آخرین تقابل دو تیم که در لیگ برتر این فصل بود با پیروزی 2-1 یونایتد همراه شد. شیاطین سرخ در این مسابقات تیم ریشه‌داری است و با بیست و یکمین حضور در فینال که در کنار آرسنال بیشترین است، ناامید نیستند. آن‌ها در چهار بازی پایانی لیگ نیز پیروز بوده‌اند و در فرم خوبی قرار دارند. قرمزپوشان با پیروزی بر اورتون، ردینگ، وست‌هام، فولام و برایتون برای اولین بار در پنج سال گذشته در فینال حذفی حضور خواهند داشت. آخرین قهرمانی آن‌ها نیز مربوط به فینال فصل 16-2015 زیر نظر لوئی فن‌خال است که موفق شدند با پیروزی 2-1 بر کریستال پالاس این جام مشهور را بدست بیاورند.

خبرنگار: امیرمحمد سلطانپور  

برچسب ها :
ارسال دیدگاه