پیش‌بینی ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در برنامه هفتم توسعه

پیش‌بینی ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در برنامه هفتم توسعه


​​​​​​​مدیر کل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ۲ هزار و ۳۶۹ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است.
محمد فرامرز در حاشیه بازدید از کارگاه‌های آموزشی آبخیزداری در بجنورد به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اینک ۹ طرح آبخیزداری بزرگ با اعتبار هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حوضه آبریز سدهای دریاچه ارومیه، اترک گلستان، کارون و سفیدرود در حال پیگیری و اجراست.
وی افزود: هدف‌گذاری برنامه‌ها در بازه زمانی پنج ساله و تحقق آن وابسته به تأمین و تخصیص اعتبار است که این موضوع با تأمین اعتبار و احکام صورت گرفته طرح‌ها نیز پیشرفت خواهد داشت؛ اما تا زمانی که برنامه هفتم عملی نشده و تأمین اعتبار انجام نشود، به طور حتم چالش‌هایی در این حوزه خواهیم داشت.
فرامرز به برنامه پنج ساله ششم آبخیزداری اشاره کرد و گفت: در احکام این برنامه آبخیزداری ۱۰ میلیون هکتار هدف‌گذاری شد که 7 میلیون هکتار از آن تحقق یافت.
وی خاطرنشان کرد: اینک ۱۳۵ میلیون هکتار عرصه‌های آبخیزداری در کشور وجود دارد که مطالعه در سطح ۱۹ میلیون هکتار آن انجام شده و آماده اجراست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه