روز اول: شوق دیدار

روز اول: شوق دیدار

روز اول است که آمده‌ای. برای روز اول بهتر است در زمان خلوت‌تر به حرم مشرف شوی تا بتوانی یک دل سیر زیارت کنی و در محضر امام باشی.

روز اول است که آمده‌ای. برای روز اول بهتر است در زمان خلوت‌تر به حرم مشرف شوی تا بتوانی یک دل سیر زیارت کنی و در محضر امام باشی.
بخوانیم: زیارت امام رضا(ع)، صلوات خاصه
انجام دهیم: نماز زیارت
ورودی خیابان شهدا بست شیخ طوسی

روضه منوره
همه چیز را فراموش کن و نگاهت تنها به روبه‌رو باشد. به ضریح که در میانه روضه منوره به تماشا ایستاده است. معمولاً در ایام زیارتی روضه منوره جای سوزن انداختن نیست، می توانی به سلامی و دعایی بسنده کنی و زیارت‌نامه و نماز را در صحن یا رواق‌ها بخوانی.

یک قاب دلنشین
به قدیمی‌ترین صحن حرم مطهر خوش آمدید. این صحن چند ایوان زیبا دارد که معروف‌ترین آن ایوان طلای نادری است. ایوان عباسی در شمال صحن، ایوان ساعت در غرب و ایوان نقاره‌خانه در شرق این صحن است. اگر اهل عکس یادگاری هستید، نمای گنبد در این صحن حسابی دلرباست.

نمای فیروزه
برای بازدید امروز بهتر است سری به معروف‌ترین مسجد ایران بزنید. مسجد گوهرشاد دارای یک پنجره فولاد و یک حوض سنگی زیباست. ایوان مقصوره آن هم بسیار شهرت دارد. اگر اهل سلفی گرفتن هستید، نمای زیبای گنبد و کبوترها را در صحن مسجد فراموش نکنید.

به نیت شفاء
در این صحن می‌توانید از سقاخانه معروف اسماعیل طلا آب بنوشید و پای پنجره فولاد با آقا درد دل کنید. از گذشته مردم به نیت شفاء آب این سقاخانه را برای سوغات می‌بردند. نماز خواندن در این صحن هم حال و هوای خودش را دارد؛ چون قبله و گنبد در یک جهت هستند.

همنشینی با کلام خدا
معروف و موکد است و بیشترمان می‌دانیم که ماه رمضان در پیوند با تلاوت قرآن است. نعمتی  که برنامه‌های ترتیل‌خوانی حرم مطهر فرصتش را برایمان فراهم کرده‌است. ترتیل‌خوانی خانوادگی هر روز بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق دارالحجه و همینطور در شبستان نهاوندی مسجد گوهرشاد برگزار می‌شود. این برنامه‌ها در سایر اماکن به تفکیک برای خانم‌ها و آقایان هم برقرار است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه