اوسمار و خاطرات بد از اراک

جام حذفی در نقطه جوش

اوسمار و خاطرات بد از اراک

دیدارهای حساس مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی، طی روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شد که در مهم‌ترین دیدار این دور از مسابقات، پرسپولیس باید در اراک به مصاف آلومینیوم برود.


سرخپوشان در بازی دور برگشت لیگ برترمقابل ایرالکو و در همین استادیوم، تن به شکست دادند و حالا شاگردان اوسمار تمایلی ندارند که در بازی مرگ و زندگی جام حذفی، این نتیجه تکرار شود و در پی صعود به مراحل بالاتر هستند. با اعلام کمیته داوران، سوت این بازی حساس به امیر عرب براقی سپرده شده است تا بازی پرسپولیس و آلومینیوم را قضاوت کند. با این حال برای اوسمار که کارش را با شکست در اراک آغاز کرد، این بازی جنبه حیثیتی دارد و یکی از مسیرهایی است که می‌تواند او را به جام برساند. او در این بازی بیرانوند را که در اراک گل 40 متری دریافت کرد، ندارد و همچنان به رفیعی اطمینان خواهد کرد. برای اوسمار بهترین حالت این است که کار را در 90 دقیقه تمام کند و کار به ضربات پنالتی کشیده نشود؛ چرا که نبود بیرانوند پنالتی‌گیر، اوضاع را برای سرخپوشان سخت خواهد کرد.
 در شرایطی که باشگاه آلومینیوم اراک از ابتدای فصل شرایط حضور بانوان در دیدارهای خانگی خود را فراهم کرده و این اتفاق بدون مشکل انجام شده بود، اکنون سازمان لیگ اعلام کرد بانوان اجازه تماشای مسابقه حساس جام حذفی بین آلومینیوم و پرسپولیس را نخواهند داشت. پیش از این کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باشگاه آلومینیوم اراک را به برگزاری یک مسابقه بدون حضور تماشاگر محکوم کرده بود که این محرومیت  طبق اعلام کمیته انضباطی در لیگ برتر اعمال خواهد شد.
اما در دیگر بازی مهم فردا طلایی‌پوشان اصفهانی چشم امیدشان به کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی است و آن‌ها در این مسیر، بردی سه گله را برابر شمس‌آذر قزوین بدست آوردند تا به جمع 16 تیم برتر جام حذفی صعود کنند. پس از صعود به جمع 16 تیم، حالا شاگردان ژوزه مورایس با قرعه مناسبی مواجه شده‌اند و باید به مصاف استقلال ملاثانیِ دسته اولی بروند و به نظر می‌رسد راهشان برای صعود به جمع هشت تیم برتر جام حذفی هموار است؛ آن‌هم در حالی‌که سپاهانی‌ها در دو فصل اخیر نتوانسته‌اند به جمع هشت تیم برتر جام حذفی برسند! اگر این سرمربی پرتغالی نتواند در دومین فصل حضورش در فوتبال ایران هم برای سپاهان عنوان قهرمانی بدست بیاورد، به نظر می‌رسد دوره کاری او در فوتبال ایران به نقطه پایان کارش می‌رسد.
نخستین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی امروز ساعت 17:45 در شهر رفسنجان برگزار می شود همان شهری که استقلال وداعی زودهنگام با این جام داشت و مقابل مس شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. مسی‌ها میزبان پیکانی هستند که مسابقه روز 24 فروردین و در هفته بیست و سوم لیگ برتر با تساوی 2 بر 2 امتیازها را تقسیم کردند، ولی این بازی تکراری باید برنده داشته باشد. 
مس رفسنجان با محرم نویدکیا هنوز نباخته و شرایط خیلی خوبی دارد و پیکان هم وضعیت مناسبی را با رضا عنایتی پیدا کرده و خیالش بابت بقا در لیگ برتر تقریباً راحت است. تقابل دو مربی جوان که یکی گزینه سرمربیگری تیم امید بود و دیگری هدایت تیم امید را برعهده گرفت، دیدنی خواهد بود. 
مس رفسنجان برای رسیدن به این مرحله استقلال را 2 بر صفر شکست داد و پیکان هم تیم لیگ دسته دومی ستارگان بهمن جوان را یک بر صفر برد.
پنجشنبه 6 اردیبهشت
مس رفسنجان-پیکان17:45
جمعه 7 اردیبهشت
مس کرمان-چادرملو اردکان17:45
فجر سپاسی-گل گهرسیرجان18:00
هوادار- مس سونگون18:15
آلومینیوم اراک-پرسپولیس18:15
تراکتور-ذوب آهن18:30
ملوان-سایپا18:30
استقلال ملاثانی-سپاهان19:30

برچسب ها :
ارسال دیدگاه