ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی

ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف این نهاد در استان ایجاد شده است.
محمد عرب در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه توانمندسازی از مهم‌ترین تأکیدات رهبرمعظم انقلاب به کمیته امداد است، افزود: براساس نیازسنجی که توسط مددکاران انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون 7هزار خدمت در حوزه مسکن نیازمندان انجام شده که شامل ساخت، مرمت، گازکشی و ساخت حمام و سرویس بهداشتی می‌شود.
وی ادامه داد: در راستای تسهیلات بدون کارمزد از ابتدای سال ۱۱هزار وام قرض‌الحسنه در زمینه اشتغال، درمان، معیشت، عمران و فرهنگی پرداخت شده است.
عرب با بیان اینکه در حوزه مشارکت‌های مردمی، بخشی از خدمات به ۱۴۷ مرکز نیکوکاری برون سپاری شده است، افزود: ۱۵هزار پرونده مددجویان بالای ۷۰سال به مراکز نیکوکاری واگذار شده است. در سال جاری با توزیع وسایل سرمایشی و گرمایشی صف نیاز شکسته شد و در خراسان جنوبی نوعروسی در صف جهیزیه نداریم.
وی گفت: در حوزه سلامت و درمان 3هزار و ۲۰۰ بیمار سخت‌درمان و 5هزار و ۵۰۰ مادر و کودکی که دچار سوءتغذیه هستند مورد حمایت قرار گرفتند. از ابتدای سال جاری طرح ۳۱۳ در امداد اجرایی شد که در این طرح از توان روحانیون در رشد اعتقادی جامعه هدف استفاده می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه