راه‌اندازی نخستین سامانه راهنمای ایمنی زائر

سرپرست آتش‌نشانی مشهد با تشریح برنامه‌های نوروز خبر داد

راه‌اندازی نخستین سامانه راهنمای ایمنی زائر

آماده‌باش تمامی ایستگاه‌ها
وی با اشاره به پیش‌بینی و استقرار خودروهای خاص آتش‌نشانی درمناطق شلوغ و پررفت‌وآمد افزود: بیش از 20دستگاه خودرو و موتورسیکلت‌ آتش‌نشانی در سطح شهر به علاوه 10دستگاه خودروهای ذخیره و پشتیبانی آب با همکاری شهرداری در نقاط حساس و پررفت وآمد به انجام مأموریت‌های محوله خواهند پرداخت.
وی تصریح کرد: آماده‌باش کامل تمامی ایستگاه‎های آتش‌نشانی در کنار حضور آتش‌نشانان موتورسوار همچنین دستگاه‎های پیشرفته و خاموش‌کننده سیار با گشت‌زنی در سطح شهر و نقاط مهم و پرتجمع شهری از مهم‌ترین برنامه‌های عملیاتی این سازمان است.
وی تأکید کرد: سازمان آتش‌نشانی از سازمان‎هایی است که در ایام چهارشنبه آخر سال و نیز عید‌نوروز آمادگی خود را برای انجام مأموریت‎های محوله حفظ کرده و با ترکیبی از نیروهای جوان و با تجربه در ایام تعطیلات نوروز در آمادگی کامل قرار دارد.

ارائه مطالب آموزشی در شبکه شاد
وی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های ما برای چهارشنبه آخر سال بارگذاری برنامه‌ها و مطالب آموزشی در شبکه شاد دانش‌آموزی است، عنوان کرد: همچنین کارشناسان ما با مراجعه به مدارسی که درخواست داده و از قبل پیش‌بینی شده‌اند برنامه‌های زنده با دانش‌آموزان را به صورت مستقیم خواهند داشت.
وی اظهار کرد: کارشناسان ما این آمادگی را دارند اگر مدرسه‌ای بخواهد در ساعات غیر درسی نکات آموزشی در مورد چهارشنبه آخر سال برای دانش‌آموزان داشته باشد آموزش شهروندی را به دانش آموزان ارائه دهند.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی مشهد با تأکید بر اینکه تمام نیروهای سازمان آتش‌نشانی از مدیرعامل تا مدیران ارشد سازمان در این روزهای آخر سال در حالت آماده‌باش 100درصدی قرار دارند، تصریح کرد: ما حتی از بسیجی‌های پایگاه‌های بسیج آتش‌نشانی هم در این روزهای آخر سال استفاده کرده و فراخوان داده‌ایم و این عزیزان در آماده‌باش هستند؛ یعنی هم از نیروهای بسیج و هم از نیروهای عملیاتی سازمان و از ظرفیت‌هایشان استفاده خواهد شد.
فرهادی در خصوص تجهیزات سازمان با بیان اینکه تجهیزات لازم ازجمله استقرار بالابر و... در سازمان و سطح شهر وجود دارد و ما سعی می‌کنیم با همین اندوخته‌ای که داریم مأموریت‌هایمان را به نحو شایسته‌ای به انجام برسانیم، افزود: در سازمان آتش‌نشانی مشهد زمان رسیدن به محل حادثه براساس استانداردهای جهانی تعریف شده و در حال فعالیت هستیم به طوری که متوسط حضور ما در محل حادثه بین 3 تا 4 دقیقه است.

راه‌اندازی راهنمای ایمنی زائر
وی همچنین در خصوص برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی برای ایام نوروز با اشاره به اینکه برنامه‌های این سازمان از روزهای گذشته آغاز شده، عنوان کرد: همکاران ما همزمان با راه‌اندازی بازارهای عرضه ارزاق و مایحتاج عمومی مردم که توسط شهرداری و دیگر ارگان‌ها برای ایام عید درنظر گرفته شده در این مکان‌ها مستقر هستند و بازدیدهای ایمنی کارشناسان به طور مرتب از این محل‌ها در حال انجام است.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی مشهد همچنین افزود: امسال برای نخستین بار در ایام نوروز راهنمای ایمنی زائر را راه‌اندازی کرده‌ایم؛ موضوعی که در سال‌های گذشته وجود نداشته است؛ به‌گونه‌ای که زائران می‌توانند با مراجعه به ایستگاه‌هایی که توسط همکاران ما در محدوده حرم -که زائران بیشتر و هتل آپارتمان‌های فراوانی وجود دارد- درنظر گرفته‌شده،  در خصوص نکات ایمنی و اسکان در هتل‌آپارتمان‌ها و خانه‌های‌مسافر  آگاهی‌های بیشتر، توصیه‌های لازم را دریافت کنند.
وی افزود: امسال همچون سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در جامعه از همه شهروندان درخواست داریم با همکاری و رعایت نکات ایمنی به کاهش حوادث در شهر کمک کرده و موجب نشوند زحمات کادر درمانی و پزشکان در بیمارستان‌ها در این روزهای سخت دوچندان شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه