حضور تولیت آستان قدس رضوی در منزل شهید اصلانی و عیادت از دو طلبه مجروح در پی حادثه سوء‌قصد دیروز در حرم مطهر

حضور تولیت آستان قدس رضوی در منزل شهید اصلانی و عیادت از دو طلبه مجروح در پی حادثه سوء‌قصد دیروز در حرم مطهر

تولیت آستان قدس رضوی با حضور در منزل شهید حجت‌الاسلام اصلانی، طلبه جهادگری که عصر روز گذشته در اقدامی جنایت‌کارانه در حرم مطهر رضوی به شهادت رسید، از همسر و فرزندان این شهید دلجویی کرد. وی همچنین با حضور در بیمارستان، آخرین روند درمانی دو طلبه مجروح این حادثه را از نزدیک پیگیری کرد.
همچنین تولیت آستان قدس رضوی با درخواست فرزند حجت‌الاسلام اصلانی برای خاکسپاری این شهید در حرم رضوی موافقت کرد.

توضیحات مسئولان استانی 
و شهری درباره حادثه 
روز گذشته در حرم مطهر رضوی


در پی حادثه ظهر روز گذشته در حرم مطهر رضوی که به کشته شدن یک روحانی جهادگر و مجروحیت دو روحانی دیگر انجامید، استاندار خراسان رضوی ضمن محکومیت این اقدام در حریم رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد ضارب تحت تأثیر القائات استکبار جهانی و جریان‌های تکفیری این اقدام را انجام داده است. همچنین در بیانیه سازمان اطلاعات سپاه آمده است: نظر به اهمیت و حساسیت‌های موجود در پرونده و ادامه بازجویی‌های تخصصی از ضارب، توصیه می‌شود از هرگونه گمانه‌زنی‌های نامعتبر در این خصوص پرهیز شود. پیش از این، محمد حسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مشهد هم از دستگیری پنج تن در رابطه با این اتفاق خبر داده بود. سردار محمدکاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز از انجام تحقیقات ویژه درباره این موضوع خبر داد. وی همچنین افزود: ضارب تبعه خارجی بوده است. گفتنی است؛ حجت‌الاسلام اصلانی از فعالان حاشیه شهر مشهد و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با زبان روزه در این حمله به شهادت رسید. به‌گفته حجت‌الاسلام حسینی، رئیس ستاد حاشیه شهر مشهد در گفت‌وگو با فارس، خوشبختانه از حجج اسلام پاکدامن و دارایی رفع خطر شده است و در بخش ریکاوری و تحت مراقبت پزشکی هستند. این سه طلبه از طلاب جهادی و مخلصی بودند که سال‌هاست برای محرومیت‌زدایی حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت هستند؛ آنان در راه جلسه گروه‌های جهادی حاشیه شهر مشهد برای هماهنگی فعالیت‌های ماه رمضان بودند.

پیام امام جمعه مشهد و علمای اهل‌سنت
در همین رابطه، آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در پیامی با بیان اینکه هتک حرمت حریم امام رضا علیه‌السلام قلب هر ولایتمداری را جریحه‌دار می‌کند، این فاجعه جانکاه را تسلیت گفت.
علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان هم جریان‌های تکفیری وهابی را دشمنان واقعی اسلام دانستند و هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در ماه مبارک رمضان را محکوم کردند. به گزارش خبرگزاری دانشجو، مولوی نذیر احمد سلامی؛ نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، مولوی عبدالرحیم ریگیان پور، امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه و مولوی عنایت الله رسولی زاده، امام‌جمعه اهل‌سنت‌سرباز ضمن محکومیت تعرض به حریم مقدس رضوی و جسارت به زائران، از مسئولان خواستند هر چه سریع‌تر مسببان این جنایت را به سزای عمل خود برسانند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه