برخورد با فروش اراضی ملی

رئیس منابع طبیعی صالح آباد تأکید کرد

برخورد با فروش اراضی ملی

ابوالحسن صاحبی

رئیس اداره منابع طبیعی صالح‌آباد گفت: در حال حاضر پیگیر تفکیک اراضی ملی از کشاورزی در قالب ۱۰۰پلاک ثبتی هستیم و به زودی از مناطقی که بیشترین تخلف در این حوزه را دارند شروع خواهیم کرد و تلاش هم بر این است که منابع ملی از اراضی کشاورزی جدا و سند مالکیت به مردم تحویل شود.

مهندس حامدرضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار قدس از مردم و به‌ویژه دامداران این شهرستان خواست در راستای حفظ و احیای منابع طبیعی چنانچه موارد تخلفی مشاهده کردند با توجه به وسعت زیاد منطقه و کمبود نیروی قرقبان، حتماً با شماره ۱۵۰۴ به مرکز تخلفات استان اطلاع‌رسانی کرده و یا با اداره منابع طبیعی صالح‌آباد تماس گرفته یا مراجعه کنند تا بلافاصله مأموران ما در محل تخلف حاضر و با متخلفان برخورد کنند.
وی درخصوص بوستان‌های روستایی هم گفت: این طرح در حال رسیدگی و دریافت مجوز است که به‌زودی با همکاری شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها اجرایی خواهد شد.
وی در مورد فروش اراضی ملی توسط عده‌ای سودجو به عنوان مالک برای ساخت‌وساز و مسکن و دیگر پروژه‌های عمرانی عنوان کرد: این اقدام کاملاً غیرقانونی بوده و مالکان فقط اختیار اراضی ثبتی خودشان را دارند و واگذاری اراضی منابع ملی در حیطه اداره منابع طبیعی است، بنابراین هر کس یا هر اداره و نهادی که طرح و پروژه‌ای دارد باید با درخواست کتبی به این اداره مراجعه کند و پس از طی مراحل قانونی، زمین به شخص متقاضی واگذار می‌شود و با عواملی که اراضی ملی را به شخصی بفروشند و یا واگذار کنند از طریق مراجع قضایی برخورد قانونی خواهد شد.
وی از مسئولان شهرستان و استان خواست با توجه به وسعت زیاد منطقه و مشکلات فراوان، چارت جدید سازمانی این اداره را هرچه زودتر مشخص کرده و مجوز استخدام نیروی اداری و قرقبان و تأمین وسیله حمل‌ونقل گشت در منطقه را فراهم کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه