مدیران کم کار بازخواست می‌شوند

گناباد در محاصره سیل

مدیران کم کار بازخواست می‌شوند

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در سفر به گناباد و در حاشیه نشست مدیریت بحران شهرستان گناباد گفت: حدود 10 شهرستان در استان دچار سیلاب شده‌اند و از دو روز پیش از وقوع بارش‌ها ستاد بحران استان هشدار نارنجی اعلام کرده بود. به گزارش قدس، نجات گفت: نیاز است نقشه جامع خطر‌پذیری شهرستان تدوین شود و گزارش جامع خسارت‌ها توسط فرماندار از ادارات دریافت و به استانداری ارسال شود تا برای تأمین منابع آن به ویژه در حوزه کشاورزی اقدام کنیم.
وی ادامه داد: مسئول مشخص در استان تعیین می‌شود که مسئول پیگیری جبران خسارت‌ها باشد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اظهار کرد: باکس‌های بتونی را برای 6پل مورد نیاز در اختیار فرمانداری گناباد قرار می‌دهیم که اجرای آن بر عهده شهرستان است. وی با اشاره به اقدام‌ها در سیل سال گذشته گناباد افزود: از محل اعتبارات بحران سال گذشته 2میلیارد و 400میلیون تومان برای قنوات گذاشته‌ایم و برای آب‌شرب گناباد 5 میلیارد تومان اختصاص یافته است.
همچنین رضا نصیری، فرماندار گناباد به تسنیم گفت: سال گذشته در اردیبهشت ماه مردم شهرستان با سیل روبه‌رو بوده‌اند و در یک سال اخیر از دستگاه‌ها خواسته‌ایم به مردم اعلام کنند چه اقداماتی صورت گرفته است. وی ادامه داد: خبر مفقود شدن برخی هم‌استانی‌ها در سیلاب‌های اخیر سبب تألم و ناراحتی شده و بسیاری از مردم با فرزندان خود در کنار سیلاب‌ها حضور یافته و در حال تماشا هستند؛ از رسانه‌ها درخواست داریم در این مواقع اطلاع‌رسانی مناسب انجام دهند و نیروی انتظامی کمک کند تا مردم صحنه‌های خطر را ترک کنند تا خدای نکرده برای کسی اتفاقی نیفتد.
فرماندار گناباد گفت: در این دو روز (مدت زمان وقوع بارش‌ها) بیش از 2میلیون مترمکعب آب وارد شهرستان شده که در اقصی نقاط شهرستان بیشتر آبراه‌ها و رودخانه‌ها با ظرفیتی بیشتر از حد خود آب را به سمت پایین‌دست هدایت می‌کردند.
از سوی دیگر رمضانعلی قاسمی، مدیر جهاد کشاورزی گناباد در خصوص خسارت‌های سیل در این شهرستان اظهار کرد: 116 هکتار زمین زراعی و باغی خسارت دیده که بررسی‌های اولیه از بیش از 2میلیارد تومان خسارت خبر می‌دهد و در همین مدت سه رشته قنات تخریب شده و تقریباً 8میلیارد تومان خسارت دیده است. مرتضی امیری، دادستان عمومی و انقلاب گناباد هم به ایرنا گفت: دستگاه‌ها و مسئولانی که سهل‌انگاری و ترک فعل آنان منجر به وارد شدن خسارت به مردم در جریان سیلاب اخیر شهرستان شد، باید پاسخگو باشند و بدون چشم‌پوشی با آنان برخورد قضایی می‌شود.
برخی از مسئولان پس از وقوع سیلاب سال گذشته متعهد شده بودند با انجام برخی اقدام‌ها و اجرای طرح‌هایی از بروز خسارت‌های دوباره به مردم در سیلاب‌های بعد جلوگیری کنند که چنین نکردند.
دادستان گناباد گفت: هیچ توجیهی برای ترک فعل این مسئولان و بروز این خسارت‌ها در مدت یک سال اخیر پذیرفته نیست و پرونده ترک فعل برای برخی مسئولان در دستگاه قضایی تشکیل می‌شود و آنان باید پاسخگوی کوتاهی‌های خود در این زمینه باشند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه