قیمت خودرو کاهش می‌یابد

قیمت خودرو کاهش می‌یابد

منوچهر منطقی، معاون وزیر صمت گفت: پیش‌بینی ما این است که با شروع واردات و ادامه آن، قیمت‌ها آرام آرام به آن حد عقلانی که مشتری انتظار دارد، نزدیک‌تر شود.
منطقی گفت: اگر عرضه و تقاضا متعادل شود قطعاً روی قیمت اثر خواهد داشت و پیش‌بینی ما این است که با شروع واردات و ادامه آن، قیمت‌ها آرام آرام به آن حدعقلانی که مشتری انتظار دارد، نزدیک‌تر شود. 
منطقی درباره اینکه آیا قرعه‌کشی‌ها ادامه خواهد داشت یا خیر، تصریح کرد: با توجه به بازار نامتعادل خودرو، نکته مهم در قرعه‌کشی این است که متقاضی بیشتر از تولید است و بخشی خودرو را کالای سرمایه‌ای محسوب می‌کنند؛ پیش‌بینی می‌کنم تا اواخر سال آینده همان طور که وزیر صمت گفت، اغلب قرعه‌کشی‌ها منتفی و از بین خواهد رفت و ما به سمت کیفیت محصول و عقلایی شدن قیمت و تأمین نیازهای مردم خواهیم رفت.
معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت اضافه کرد: برای واردات خودرو نمی‌توانیم به‌طور کامل از منابع بانک مرکزی استفاده کنیم بنابراین پیشنهاد شد که سرمایه‌گذاران می‌توانند در زنجیره ارزش خودرو چه در قطعات و چه در زیرمجموعه‌ها سهیم باشند و همچنین مشوق‌های صادراتی نیز تعریف شد برای کسانی که طیفی از محصولات را صادر می‌کنند در ازای صادرات با مجوز بانک مرکزی بتوانند واردات کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه