واریز بیعانه برای کالایی که دیده نشده!

واریز بیعانه برای کالایی که دیده نشده!

عامل کلاه‌برداری که با درج آگهی‌های مختلف در سایت دیوار اقدام به کلاه‌برداری از شهروندان خراسان جنوبی می‌کرد، دستگیر شد.
رئیس پلیس فتا استان گفت: خانم جوانی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر اینکه در سایت دیوار قصد خرید لوازم خانگی را داشته که پس از واریز مبلغی به عنوان بیعانه به شماره حساب اعلام شده، فروشنده دیگر پاسخگو نبوده است؛ بلافاصله موضوع به طور ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ الوانی افزود: با انجام اقدام‌های فنی و پلیسی مشخص شد‌ فردی ساکن شهر زاهدان با انتشار آگهی فروش لوازم خانگی در سایت دیوار تعدادی از شهروندان را فریب داده و با اخذ مبالغ زیادی از آنان کلاه‌برداری کرده است.به گزارش صدا و سیما، رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: مأموران متهمان را که ساکن شهر زاهدان بودند، شناسایی و ضمن هماهنگی با مراجع قضایی و همکاری با پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را در منزلشان دستگیر کردند که در بازرسی از منزل متهمان، چندین دستگاه گوشی تلفن همراه، تعدادی لپ‌تاپ، سیمکارت‌های تلفن همراه و همچنین تجهیزات رایانه‌ای کشف شد.
سرهنگ الوانی افزود: کاربران فضای مجازی برای گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران سایبری، پیش از رؤیت کالا به هیچ عنوان اقدام به واریز وجه نکنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه