سرایش شاهنامه با هدف دفاع از هویت ملی نشانه هوشمندی فردوسی است

سرایش شاهنامه با هدف دفاع از هویت ملی نشانه هوشمندی فردوسی است

استاندار خراسان رضوی گفت: سرایش شاهنامه با هدف دفاع از هویت ملی و اعتقادی نشان‌دهنده هوشمندی فردوسی شاعر بزرگ ایران است.
نظری در مراسم گرامیداشت فردوسی در محل آرامگاه این شاعر شهیر و نگهبان زبان فارسی افزود: فردوسی شخصیتی جامع است که هم نگاه ادبی و برجستگی ادبی و در عین حال مسئله شناسی این شاعر شهیر، منحصربه‌فرد است و سرودن شاهنامه براساس یک نیاز در آن برهه تاریخی صورت گرفته است.  نظری اظهار کرد: فردوسی با این نگاه که برای حفاظت از مرزهای جغرافیایی نیاز به روحیه حماسی است، ضمن اینکه هنرمندانه و جذاب داستان سرایی می‌کند، روح حماسه را در درون داستان ها جلوه‌گر می‌کند تا تقویت روحیه مبارزه محقق شود.
نظری ادامه داد: مردم ما نیز با تکیه و تأکید بر همین اصول و مبانی، میدانی را آفریدند که آنچه تا قبل تر در داستان‌ها می‌خواندیم در دفاع مقدس به حقیقت پیوست و با چشمان خود رشادت‌ها را دیدیم. شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: برای تقویت جنبه بین‌المللی مشهد هرگونه همکاری را خواهیم داشت.  عبدالله ارجائی افزود: باید از ظرفیت وجود فردوسی در این شهر برای رشد و تعالی بهره ببریم. 
سید جواد موسوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: ۲۵ اردیبهشت در فرهنگ و تاریخ ایرانیان روز گرانقدری است و اثر ماندگار فردوسی زبان فارسی را زنده نگاه داشت.شاهنامه فردوسی مجموعه‌ای از وطن دوستی، حکمت، ایثار ،حماسی و نوعدوستی است.
در این مراسم از فراخوان ملی یادمان سپهبد شهید قاسم سلیمانی رونمایی شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه