تصویرسازی از آینده و منطق تفاهم مهم‌ترین مسائل جهاد تبیین

تصویرسازی از آینده و منطق تفاهم مهم‌ترین مسائل جهاد تبیین

نماینده مجلس خبرگان رهبری منطق تفاهم را مهم‌ترین مسئله در جهاد تبیین دانست و گفت: با تصویرسازی صحیح از آینده انقلاب باید به جامعه امید تزریق کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری دوشنبه شب در بیست و یکمین یادواره شهدای روحانی مدرسه علمیه حقانی، در خصوص جهاد تبیین به ایراد سخنرانی پرداخت که در ادامه می‌خوانید.
نباید بگذاریم امر رهبری مبنی بر جهاد تبیین زمین بماند؛ سطحی برخورد کردن با فرمایشات رهبری امری ناپسند است و نباید نگاهی سطحی داشت، چرا که رهبری طرح کلی، حساب شده و دقیق برای پیشرفت جامعه دارند.
ضرورت فعلی این کار به این خاطر است که زمینه تحریف بسیار مهیاست و دشمن با امپراتوری رسانه‌ای خود مقابله با انقلاب اسلامی را در دستور کار قرار داده و مجموع هزینه‌های دشمن برای مقابله با نظام اسلامی بسیار چشمگیر و حیرت‌آور است.
بسیاری از سنگرها را پشت سر گذاشته‌ و امروز به جنگ شناختی رسیده‌ایم؛ جنگی که دشمن به کمک امپراتوری رسانه برای تحریف وقایع علیه نظام جمهوری اسلامی کلید زده است. نخستین سنگری که دشمن هدف قرار داده جمهوری اسلامی است که حرکت اول آن‌ها ایجاد تحریف در انقلاب اسلامی و ایجاد یأس و ناامیدی است.
اگر انقلاب اسلامی با دو بال سبز مهدویت و سرخ عاشورا به موفقیت رسیده است دشمن نیز به شبهه‌پراکنی و تحریف در این دو زمینه دست می‌زند و همان‌طور که حضرت آقا فرمودند اصل ایمان جوانان ما را هدف گرفته‌اند.
در مقابل آن‌ها باید جهاد تبیین کرد که یکی از مصادیق آن روایتگری صحیح است؛ چرا که دشمن روایت معکوس ارائه می‌دهد. دشمن در جنگ شناختی برای 8هزار سال آینده تصویرسازی می‌کند. دشمن تصویری از حرکت به سوی یک آینده دلکش برای غرب و از سویی تصویری نادرست از اسلام و انقلاب ارائه می‌دهد به همین دلیل باید جهاد تبیین کرد.
انقلاب در دل مستضعفان عالم امید آفریده است، دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی است و در مقابل چهره آرمانی از خود نشان می‌دهد در حالی که اگر به درون آن‌ها نفوذ کنید خلاف آن را مشاهده خواهید کرد.
انقلاب ما به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت می‌کند لذا باید به‌گونه‌ای تبیین کرد که به یک نظام فکری و اعتقادی رسید و با سرعت به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی گام برداشت.
باید تصویر روشنی از جبهه کفر به جامعه ارائه دهیم. قرآن تصویر روشنی از عمق لشکر شیطان را نمایش می‌دهد تا مؤمنان آن‌ها را به‌خوبی بشناسند، تصویرسازی روشن و دقیق از جبهه دشمن یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در جهاد تبیین صورت گیرد.
باید تصویر دلکش از آینده، آرمان‌ها و گذشته انقلاب، ارائه داد. محور تبیین‌های ما باید ایجاد امید کند، اگر امید ملت از بین رفت روشن‌ترین راه‌ها را هم پیمودنی نمی‌بیند؛ از این رو پیوست جهاد تبیین ما باید ایجاد امید باشد و اولویت‌دار‌ترین موضوعات آن جایی است که امید آفرین‌تر باشد.
در جهاد تبیین به تفاهم نیاز داریم. تفاهم نیازمند منطق  و پایگاه این منطق، تعلقات مردم است؛ پایگاه تفاهمی مردم ما عاشورایی است. بنابراین گفتمان ما باید بر اساس منطق عمیق جامعه باشد، منطق تفاهم در تبیین مهم‌ترین مسئله است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه