برنج و گوشت قرمز گران نخواهد شد

توزیع 950 تن ارزاق در خراسان جنوبی

برنج و گوشت قرمز گران نخواهد شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی درخصوص شایعه‌های افزایش قیمت برنج و گوشت قرمز، اظهار کرد: مردم نگران نباشند؛ این اقلام افزایش قیمت نخواهد داشت و برای رفع نگرانی مردم از امروز 950 تن برنج تنظیم بازار کم‌کم به بازار تزریق خواهد شد.
مهدی جعفری در یک نشست خبری در زمینه افزایش قیمت کالاهای اساسی و مشکلات مطرح شده، گفت: افزایش قیمت فقط روی چهار قلم کالا شامل «مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات» اعمال شده است و مابقی مایحتاج مردم مشمول هیچ افزایش قیمتی نخواهد شد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: مردم با هجوم خود برای خرید ولع ایجاد کرده و موجب افزایش قیمت کالاها می‌شوند. عرضه و تقاضا قیمت را مشخص می‌کند وقتی تقاضا بیش از حد باشد تولیدکننده اقدام به افزایش قیمت کالای تولیدی خود می‌کند.
وی با بیان اینکه گوشت قرمز در دو روز گذشته عرضه نشده است، یادآور شد: تولیدکننده قصد افزایش قیمت دارد اما تاکنون برای گوشت قرمز هیچ افزایش قیمتی تعیین نشده است. عرضه و تقاضا، قیمت را مشخص می‌کند و مردم نباید به شایعه‌ها دامن زده و با هجوم خود برای خرید موجب افزایش قیمت شوند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم تقاضای کاذب ایجاد کرده و موجب افزایش قیمت برخی کالا‌ها می‌شوند، خاطرنشان کرد: پس از شروع این جراحی اقتصادی و افزایش قیمت چهار قلم کالای اعلام شده، براساس تصمیم و اعلام ستاد تنظیم بازار کشور روغن‌های موجود در کارخانه‌ها به قیمت روز عرضه می‌شوند.
جعفری با بیان اینکه از امروز روغن با درج قیمت روز در استان توزیع می‌شود، افزود: برای جلوگیری از دو نرخی شدن قیمت و جلوگیری از صف و ایجاد نارضایتی مردم، روغن موجود در کارخانه‌ها و... باوجود درج قیمت قدیم با قیمت جدید به فروش می‌رسد.
وی یادآور شد: با توجه به مشخص بودن موجودی روغن عمده‌فروشی‌ها و کارخانه‌ها در سامانه جامع انبارها، دولت مابه‌التفاوت قیمت را از کارخانه‌ها و... دریافت کرده است و به همین دلیل منعی برای فروش روغن‌های قدیم با قیمت جدید وجود ندارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه