امنیت شغلی مهم‌ترین دغدغه کارگران

امنیت شغلی مهم‌ترین دغدغه کارگران

رئیس مجمع نمایندگان کارگران خراسان رضوی نداشتن امنیت شغلی را مهم‌ترین دغدغه این قشر از جامعه عنوان کرد.
به گزارش قدس آنلاین، مجتبی صادقی وضعیت جامعه کارگری را مطلوب ندانست و اظهار کرد: امیدواریم از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل کار استان اقدام‌هایی صورت گیرد تا در نتیجه آن مشکلات کارگران کمتر شود.
وی از بیمه درمان کارگران به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی آنان یاد کرد و افزود: هرچند بسیاری از کارگاه‌ها پیش از پرداخت حقوق سهم بیمه کارگر را کسر می‌کنند، اما وقتی کارگری برای درمان مراجعه می‌کند، مشاهده می‌کند دفترچه بیمه‌اش تمدید نشده و اعتبار ندارد.
وی بیان کرد: هرچند حقوق کارگران افزایش خوبی داشته اما در عمل چنین مبلغی را کارفرما به کارگر نمی‌پردازد. در واقع بسیاری از کارگاه‌ها سفته، چک و رسیدهای سفیدامضا از کارگران دریافت می‌کنند تا کارگر نتواند به آنان اعتراضی داشته باشد. براساس آنچه ثبت و اعلام شده، بیش از 5 تا ۶درصد جامعه کارگری خراسان رضوی طی سال گذشته تعدیل و اخراج شده‌اند که بیشتر این نیروها از بخش صنعت بوده‌اند.
حدود ۵۰ تا ۶۰درصد جامعه کارگری استان قشر تحصیلکرده و دانشگاهی هستند، متأسفانه مشکلات جامعه کارگری زنان بسیار بیشتر از مردان است. ۲۵درصد کارگران از حق و حقوق خود محروم هستند و قراردادهایشان فصلی، حجمی و یا روزمزد است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه