60هزار تبعه خارجی در برابر سُرخک واکسینه شدند

60هزار تبعه خارجی در برابر سُرخک واکسینه شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۲۱۷هزار نفر از جمعیت اتباع خارجی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در سامانه سینا ثبت‌نام شده‌اند واجد شرایط دریافت واکسن سرخک هستند که از این تعداد، واکسیناسیون سرخک حدود ۶۰هزار نفر انجام شده است.
سید جواد حسینی افزود: تاکنون در مناطق زیرپوشش علوم پزشکی مشهد پنج نفر مبتلا به بیماری سرخک شناسایی شده‌اند؛ از این تعداد چهار نفر غیرایرانی و یک نفر ایرانی بودند که او هم در ارتباط با اتباع خارجی بوده است و خوشبختانه همه آن‌ها درمان شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه ایران وضعیت مناسبی به لحاظ پوشش واکسیناسیون سرخک ندارند، ادامه داد: از این رو برای پیشگیری از شیوع این بیماری در ایران، به اتباع تازه وارد بین سنین ۹ ماه تا ۴۰ سالگی که از سمت شرق وارد کشور می‌شوند در مرز دوغارون واکسن سرخک تزریق می‌شود. همچنین به این اتباع در صورت نداشتن کارت واکسن کرونا، این واکسن نیز تزریق می‌شود. حسینی در خصوص واکسیناسیون سرخک کودکان کمتر از پنج سال ایرانی هم اظهار کرد: از ۳۳هزار نفر جمعیت مشمول دریافت واکسن سرخک، حدود ۶هزار و ۴۰۰ نفر دز نخست و ۲۶هزار و ۶۰۰ نفر نیز دز دوم واکسن سرخک را به دلیل شیوع ویروس کرونا دریافت نکرده بودند که واکسیناسیون حدود ۶۰درصد آنان انجام شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه