توسعه گردشگری مذهبی گناباد نیازمند توجه مسئولان

توسعه گردشگری مذهبی گناباد نیازمند توجه مسئولان

فرماندار گناباد گفت: توسعه گردشگری مذهبی در این شهرستان نیازمند توجه بیشتر مسئولان و دست‌اندرکاران این بخش است. رضا نصیری در جریان بازدید مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از زیرساخت‌های گردشگری گناباد افزود: این شهرستان با سابقه کهن تاریخی و غنای فرهنگی و مذهبی با برنامه‌ریزی مؤثر می‌تواند به یک قطب مستعد گردشگری مذهبی در استان خراسان رضوی و حتی کشور تبدیل شود.
وی ادامه داد: لازمه بهره‌گیری از قابلیت وجود بقاع متبرکه   از جمله بارگاه امامزاده محمد عابد (ع) در کاخک به عنوان ظرفیتی عظیم برای رونق اقتصادی گناباد، بهره‌گیری بیشتر از این توانایی و نگاه منطقه‌ای به مقوله گردشگری است. 
وی اضافه کرد: با توجه به تعدد بقاع متبرکه در گناباد و تأثیرات فرهنگی و مذهبی آن بر مردم و قشر جوان، باید توسعه گردشگری مذهبی محور اساسی و اولویت مسئولان قرار گیرد.
وی با اشاره به قابلیت‌های مرقد علامه بهلول گنابادی از نظر قرار داشتن در مسیر تردد مسافران و گردشگران گفت: زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی  این آرامگاه به نحو مطلوب گسترش نیافته و نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.
نصیری گفت: توسعه گردشگری مذهبی؛ مشارکت و هم افزایی بین بخشی، توجه بیشتر برای به فعلیت رساندن قابلیت‌های بالقوه و معرفی آن‌ها به مسافران و گردشگران را می‌طلبد. فرماندار گناباد با اشاره به تعهد ساخت 4هزار واحد مسکونی در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گناباد و با توجه به محدودیت زمین در این شهرستان خواستار توجه به استفاده از زمین‌های اوقافی و یا جلب موافقت خیران و واقفان از این زمین‌ها برای توسعه فضای سبز و ساخت مسجد و حسینیه شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه