شناسایی ۷۸ واحد اقامتی متخلف طی دهه کرامت در مشهد

کارشناس‌مسئول بازرسی سازمان صمت خبر داد

شناسایی ۷۸ واحد اقامتی متخلف طی دهه کرامت در مشهد

کارشناس‌مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از شناسایی ۷۸واحد اقامتی متخلف در مشهد طی ایام دهه کرامت خبر داد.
بخش‌علی بیاتی قله‌زو اظهار کرد: در راستای برنامه‌ریزی از سوی کمیته نظارت و تنظیم بازار ستاد خدمات سفر استان ویژه دهه کرامت، تیم‌های ویژه بازرسی از مراکز اقامتی در مجموع از ۲۶۶واحد اقامتی بازدید کردند.
وی افزود: از ابتدای دهه کرامت ۲۶۶واحد اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان، میهمانپذیر و خانه‌مسافر توسط بازرسان این سازمان به صورت مشترک با نمایندگان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد، جامعه هتلداران و اتحادیه‌های صنفی ذی‌ربط مورد بازرسی قرار گرفت. بیاتی عنوان کرد: پس از انجام این بازرسی‌ها برای ۷۸واحد اقامتی متخلف به علت عدم صدور صورتحساب و نصب نرخ‌نامه و گران‌فروشی، گزارش بازرسی به ارزش بیش از ۲میلیارد ریال تشکیل و برای رسیدگی به اداره‌ کل تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند. همان‌طور که گفته شد گران‌فروشی، عدم صدور صورتحساب و الصاق نرخ‌نامه از عمده‌ترین تخلفات بوده است.
وی ادامه داد: طی دهه کرامت در مجموع چیزی افزون‌بر۲۵۰میلیون ریال وجوه به شاکیان که بیشتر از زائران علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) بوده‌اند، عودت داده شده است.
براساس گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، بیاتی تصریح کرد: زائران و مجاوران می‌توانند شکایات صنفی خود را از طریق سامانه پاسخ‌گویی۱۲۴ اعلام کنند تا به شکایت‌های آن‌ها در اسرع وقت رسیدگی شود. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه