بیش از 5هزار زائر اهل سنت به حج تمتع امسال اعزام می‌شوند

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری:

بیش از 5هزار زائر اهل سنت به حج تمتع امسال اعزام می‌شوند

 مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری از اعزام 5هزار و 250 زائر اهل سنت در قالب 44 کاروان به حج تمتع 1401 خبر داد و گفت: این زائران از 11 استان کشور به عربستان اعزام می‌شوند.


حجت الاسلام هادی اکبری، مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اعزام زائران کشورمان پس از دو سال تعطیلی حج تمتع برای زائران خارجی، اظهار کرد: سهمیه ایران در حج تمتع سال جاری از سوی سعودی‌ها حدود ۴۰هزار نفر تعیین شد که از این بین ۵هزار و ۲۵۰ نفر را مشمولان اهل سنت تشکیل می‌دهند.

اعزام زائران اهل سنت به حج تمتع در قالب ۴۴ کاروان

وی با بیان اینکه عربستان محدودیت سنی برای پذیرش زائران حج تمتع سال جاری تعیین کرد، افزود: با وجود محدودیت‌های اعمال شده، امسال ۴۴کاروان اهل سنت از ۱۱استان سیستان و بلوچستان، گلستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی برای انجام مناسک حج تمتع عازم سرزمین وحی می‌شوند.
حجت‌الاسلام اکبری با اشاره به اینکه اعزام زائران حج تمتع در قالب کاروان‌های اهل سنت از ۲۶خردادماه آغاز شد، گفت: از بین ۴۴کاروان اهل تسنن، چهار کاروان مدینه قبل و ۴۰ کاروان مدینه بعد هستند که روند اعزام آنان تا هشتم تیرماه به پایان می‌رسد و همه زائران اهل سنت به عربستان اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه طبق روال هر ساله همه کاروان‌ها روحانی دارند که این روحانیون توسط بعثه مقام معظم رهبری شناسایی و آموزش داده می‌شوند، خاطرنشان کرد: روحانیون کاروان‌ها وظیفه فعالیت فرهنگی را بر عهده دارند و در برخی که تعداد بانوان بیشتر است، معینه و در برخی کاروان‌ها که تعداد آقایان بیشتر است، معین کاروان در کنار روحانی در خدمت زائران حج تمتع است.
مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه زائران اهل سنت با نظم و انضباط خاصی در اماکن متبرکه حضور می‌یابند، گفت: برای تقویت بعد معنوی حج تمتع، برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله جلسات انس و معرفت در محل اسکان زائران برگزار می‌شود. همچنین اجرای برنامه‌های قرآنی و تواشیح از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده برای زائران در سرزمین وحی است.

زائران ایرانی در قالب کاروان‌های شیعه و سنی به حج تمتع مشرف می‌شوند

حجت‌الاسلام اکبری با بیان اینکه زائران ایرانی در کاروان‌های شیعه و سنی در کنار یکدیگر عازم حج تمتع می‌شوند، تصریح کرد: زائران ایرانی شیعه و سنی در کنار هم به کنگره حج مشرف می‌شوند که این امر می‌تواند الگویی برای سایر کشورها به منظور ایجاد وحدت بین مسلمانان باشد. علاوه بر این، همه خدمات ارائه شده به زائران برای شیعه و سنی یکسان است و هیچ تفاوتی در خدمات از پرواز تا اسکان و حمل‌ونقل وجود ندارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه