خوش‌اخلاقی از ویژگی‌های یاران امام زمان است

حجت‌الاسلام والمسلمین دهشت:

خوش‌اخلاقی از ویژگی‌های یاران امام زمان است

حجت‌الاسلام والمسلمین دهشت در سلسله جلسات سخنرانی حرم مطهر رضوی، مهم‌ترین عوامل رشد و سعادت انسان را تبیین کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی دهشت در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف اهل بیت(ع) گفت: در دین مبین اسلام و آیین محمدی مسئله اخلاق و حسن خلق از اهمیت بسیاری برخوردار است و رعایت آن از نکات مورد تأکید اولیای دین بوده و محور بعثت رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) نیز بر اساس اخلاق بوده است.
این کارشناس دینی افزود: خداوند در آیات بسیاری از قرآن کریم به مدح پیامبر اکرم(ص) پرداخته ولی بالاترین وصفی که درباره ایشان آمده در آیه چهارم سوره مبارکه قلم «... اِنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ‌ عَظیم» است.
وی ادامه داد: قرآن کریم از پیامبر اکرم(ص) به عنوان کسی که دارای خلق عظیم است یاد می‌کند و این نشان می‌دهد که داشتن خلق و خوی نیکو از اهمیت زیادی برخوردار است.
سخنران حرم مطهر رضوی ابراز کرد: یکی از عواملی که موجب رشد و تعالی روح انسان می‌شود و علمای علم اخلاق نیز بر آن تأکید بسیار دارند «حسن خلق» و خوش‌رفتاری است. کسی که می‌خواهد مسیر رشد و سعادت را به سلامتی طی کند باید علم اخلاق را بیاموزد.
حجت‌الاسلام دهشت با بیان اینکه خیمه دین روی ستون اخلاق بنا شده است، اظهار کرد: شهدای بزرگوار ما مجسمه‌های اخلاق بودند. در روایاتی که از معصومین(ع) نقل شده نیز از «حسن خلق» به عنوان یکی از مهم‌ترین صفات و ویژگی‌های 
اصحاب المهدی(عج) یاد شده است. اخلاق نیکو و حسن خلق موجب پاک و مهذَّب شدن درون انسان می‌شود. کسی که اخلاق نیکو دارد باطنش نیز نیکو است و چنین فردی مورد محبت و توجه مردم قرار می‌گیرد و قلوب مؤمنان نسبت به او گرایش پیدا می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین دهشت افزود: امروز دشمنان اسلام سعی دارند با تبلیغات در فضای مجازی اسلام عزیز را که دین زیبایی‌ها و دین مهربانی‌هاست زشت و بد جلوه دهند؛ چرا که می‌دانند اگر مردم دنیا با این دین آشنا شوند قطعاً مجذوب زیبایی آن خواهند شد و اسلام همه دنیا را احاطه خواهد کرد.
وی تصریح کرد: توسعه روزافزون اسلام در جهان یک زنگ خطر جدی برای صاحبان قدرت و سیاستمداران بزرگ دنیا محسوب می‌شود به همین خاطر سعی می‌کنند با تبلیغات در فضای مجازی، دینی که اساس و پایه‌اش اخلاق است را ضداخلاقی جلوه دهند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه